İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
BİRİNCİ BÖLÜM
YAPAY ZEKANIN KAVRAMSAL VE HUKUKİ ÇERÇEVESİ
1.1. Yapay Zeka Kavramı
1.1.1. Yapay zekanın ortaya çıkışı ve tanımı
1.1.2. Makine öğrenme ve derin öğrenme
1.1.2.1. Makine öğrenme
1.1.2.2. Derin öğrenme
1.1.3. Yapay zeka türleri
1.1.3.1. Zayıf ve güçlü yapay zeka
1.1.3.2. Dar, genel ve süper yapay zeka
1.1.3.3. Analitik, insandan ilham alan ve insansı yapay zeka
1.1.3.4. Otonom ve otonom olmayan yapay zeka
1.1.4. Yapay zekanın benzer kavramlarla arasındaki ilişki
1.1.4.1. Robot
1.1.4.2. Algoritma
1.2. Yapay Zekaya İlişkin Yumuşak ve Sert Hukuk
1.2.1. Yumuşak ve Sert hukuk kavramları
1.2.2. Yapay zekaya ilişkin karşılaştırmalı hukuk
1.2.2.1. Avrupa Birliği Yapay Zeka Tüzüğü
1.2.2.2. Avrupa Konseyi Yapay Zeka, İnsan Hakları, Demokrasi ve Hukukun Üstünlüğü Çerçeve Antlaşması
1.2.2.3. OECD Yapay Zeka İlkeleri ve G20 Yapay Zeka İlkeleri
1.2.2.4. Birleşmiş Milletler Yapay Zekaya İlişkin Genel Kurul Kararı
1.2.2.5. UNESCO Yapay Zeka Etiği Tavsiye Kararı
1.2.2.6. Amerika Birleşik Devletleri
1.2.2.7. Çin
1.2.3. Yapay zekaya ilişkin ulusal hukuk
1.3. Yapay Zekanın Hukuki Niteliği
1.3.1. Yapay zekanın kişiliğe sahip olup olmadığı sorunu
1.3.1.1. Kişilik ve kişilik hakkı kavramları
1.3.1.2. Yapay zekanın kişilik hakkına sahip olmadığını savunan görüşler
1.3.1.3. Yapay zekanın kişilik hakkına sahip olduğunu savunan görüşler
1.3.2. Yapay zekanın hukuki ve cezai sorumluluğu olup olmadığı sorunu
1.3.2.1. Yapay zekanın hukuki ve cezai sorumluluğu olmadığını savunan görüşler
1.3.2.2. Yapay zekanın hukuki ve cezai sorumluluğu olduğunu savunan görüşler
İKİNCİ BÖLÜM
İŞ İLİŞKİSİNDE YAPAY ZEKA KULLANIMI VE İŞ HUKUKU BAKIMINDAN DOĞURDUĞU SONUÇLAR
2.1. Algoritmik Yönetim ve Hizmet Olarak Yapay Zeka (AIaaS)
2.1.1. Algoritmik yönetim kavramı
2.1.1.1. Algoritmik yönetimin tanımı
2.1.1.2. Algoritmik yönetim teknikleri
2.1.1.3. Algoritmik yönetim biçimleri
2.2.2. Hizmet Olarak Yapay Zeka (AIaaS) kavramı
2.3.3. Algoritmik yönetim ve Hizmet Olarak Yapay Zeka (AIaaS) bağlamında işverenin yapay zeka kullanımından kaynaklanan hukuki sorumluluğu
2.4.4. Algoritmik yönetim ve Hizmet Olarak Yapay Zeka (AIaaS)'nın işgücü piyasasına etkileri
2.1.4.1. Yapay zekanın verimlilik ve insan yerine geçme etkisi
2.1.4.2. Yapay zekanın yaratacağı yeni işgücü olanakları
2.2. İşe Alımlarda Yapay Zeka Kullanımı
2.1.1. İşe alım ilanları ve aday işçinin bilgilendirilmesi
2.2.2. Özgeçmiş ve sosyal medya analizleri
2.3.3. Görüşme ve test analizleri
2.4.4. Hukuka aykırı uygulamaların iş hukuku bakımından doğurduğu sonuçlar
2.2.4.1. İşverenin işçiye yönelik borçları
2.2.4.2. İşçinin ayrımcılığa uğraması ve bunun hukuki sonuçları
2.3. İş İlişkisinin Devamında Yapay Zeka Kullanımı
2.1.1. İş organizasyonunun belirlenmesi
2.2.2. Performans değerlendirme sistemleri
2.3.3. İzleme yöntemleri
2.4.4. Hukuka aykırı uygulamaların iş hukuku bakımından doğurduğu sonuçlar
2.3.4.1. İşverenin işçiye yönelik borçları
2.3.4.2. İşçinin ayrımcılığa uğraması ve bunun hukuki sonuçları
2.3.4.3. İşçinin kişiliğinin zarar görmesi ve bunun hukuki sonuçları
2.3.4.4. Çalışma koşullarında esaslı değişiklik, çalışma koşullarının uygulanmaması ve bunun hukuki sonuçları
2.4. İş İlişkisinin Sona Ermesinde Yapay Zeka Kullanımı
2.1.1. Fesih sebeplerinin tespiti ve otomatik fesih
2.2.2. Hukuka aykırı uygulamaların iş hukuku bakımından doğurduğu sonuçlar
SONUÇ VE OLMASI GEREKEN HUKUK BAKIMINDAN DEĞERLENDİRME |