Bu kitabın amacı okurlara pazarlamayı tanıtmak, sevdirmek ve modern pazarlama kavram ve tekniklerini öğretmektir. Başta üniversite öğrencileri olmak üzere isteyen herkes bu çalışmadan yararlanabilir. Pazarlama yöntemlerini öğrenmek ve becerili bir biçimde kullanmak artık herkes için bir fantezi olmaktan çıkmış adeta bir zorunluluk haline gelmiştir. Sadece tanınmış ürünler ve markaların değil, yaşamını bir mal veya hizmet üreterek ve/veya satarak kazanan kişi veya kuruluşun pazarlamaya ihtiyacı vardır. Bir mal veya hizmetin başarılı olabilmesi için kaliteli olması yeterli değildir. Profesyonel bir biçimde pazarlanması da gerekir.
"Pazarlama ilkeleri" adlı kitap on bir bölümden oluşmaktadır. Bölümler olabildiğince kısa tutulmaya çalışılmış, her kesimden okurun anlatılanları sıkılmadan kolayca anlayabilmesi için sade bir dil kullanılmış. Yerli kaynaklardan olabildiğince fazla yararlanılmaya gayret edilmiş. Kitabın sonunda bir pazarlama terimleri sözlüğü olduğu iddiasını taşımayan ancak hayli geniş bir "terimler bölümü" yer almaktadır. İlk beş bölümde pazarlama çevresi, pazarlama planlaması, tüketici davranışları, pazarlama araştırmaları gibi pazarlama ile ilgili temel bilgilere yer verildikten sonra, altı, yedi, sekiz ve dokuzuncu bölümlerde ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım politikaları ele alınmakta, daha sonra pazarlamanın uluslararası boyutları ve ahlaki yönü işlenmektedir.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
| Pazarlama: Temel Kavramlar |
| Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci |
| Pazarlama Çevresi |
| Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazarlama Araştırmaları |
| Tüketici ve Örgülsel Müşteri Davranışları |
| Ürün Politikası |
| Tutundurma Politikası |
| Dağıtım Politikası |
| Fiyat Politikası |
| Uluslararası Pazarlama |
| Pazarlama ve Ahlak |
| Örnek Olaylar |