Bu kitap son yirmi yıldır önemi çok artan halkla ilişkiler olgusunu ve tekniğini açıklamaya, bu alanda ortaya çıkan sorunları ve bunların çözümünü okuyucuya aktarmaya çalışmaktadır. Halkla ilişkilerin hem kuramsal açıklamaları hem de uygulamaya ilişkin sorunlarını ele alıp değerlendirmektedir. Halkla ilişkilerin iki önemli "mecrası" olan kamu yönetimi ve özel kesim uygulamalarının amaç ve kullandıkları teknikler açısından farklılıklarını ele alıp, bu iki alandaki sorunlara açıklık getirmeye çalışmaktadır.
Kitap bu yönüyle, hem kamu yönetiminde hem de son yıllarda büyük önem kazanan özel kesimde halkla ilişkiler uygulamalarının temel sorunlarını ve aynı zamanda uygulamaya ilişkin önemli noktaları okuyucuya aktarmayı amaçlamaktadır.
Konu Başlıkları
Halkla İlişkilerin Doğuşu ve Öneminin Artması
Halkla İlişkilerde Komşu Kavramlar ve Tanımlama
Yönetimin Yapı İşleyiş ve Kararlarının Halka Açıklanması: Tanıtım (Tanıtma)
Yönetimin Halkın Gereksinim ve İsteklerini Öğrenmesi: Tanıma
Osmanlı İmparatorluğunda Hakla İlişkiler
Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Özgün Sorunları
Uygulamada Eksiklikler ve Sonuçları
Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler
Kurum İçi Halkla İlişkiler
Halkla İlişkilerde Araç ve Yöntemler
Önemi Artan Uygulamalar
Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler
Reklamcılık
Halkla İlişkilerde Yeni Bir Kurum Önerisi (Ombudsman)