Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili alanında öncülerden birisi olan kitap yeni baskısıyla işletmeciliğe ilgi duyan herkesin yakından tanıması ve içselleştirmesi gerekli bir kavram olan kaliteye ve bir yönetim yaklaşımı olarak Toplam Kalite Yönetimine yönelik daha basit, sade ve bütüncül bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır.
Kalite ve toplam kalitenin tarihçesinden başlayarak araçlarının, yöntemlerinin ve bileşenlerinin, bu konulara değerli katkılar sağlamış kalite guruplarının bakış açıları çerçevesinde ortaya konmaya çalışıldığı kitapta kalitenin işletmeye ve diğer paydaşlarına yayılımı konusu ayrı bir bölümde ele alınmıştır. Kalitenin insandan insana, daha insani bir hayat için ortaya konan gayretler bileşkesi olduğundan hareketle kalite-insan ilişkisi üzerinde daha çok durulmuş, insan kaynaklan ve kalite kontrol çemberlerine yönelik bölümler bu bakış açısıyla kaleme alınmıştır.