Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Kamu Personel Yönetimi
Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Ağustos 2023 / 1. Baskı / 624 Syf.
Fiyatı: 660.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Bu kitap, uzun yıllar, üniversitelerde "Kamu Personeli Yönetimi" alanında çeşitli seviyelerde dersler veren, konuya ilişkin farklı zamanlarda çeşitli ortamlarda konuşmacı olarak yer alan Prof. Dr. İpek ÖZKAL SAYAN'ın tek başına ya da ortaklaşa kaleme aldığı makalelerinden oluşmaktadır.

Kitapta yer alan tüm yazıların ortak noktası, devleti ve devlet bürokrasisini konu almasıdır. Özellikle 1980 sonrası "insan kaynakları yönetimi"nin hâkimiyetini ilan ettiği bu alanda kitap, kamu personel yönetimine dair çalışmaların mutlaka devlet ve devlet bürokrasisi üzerinde yoğunlaşması gerektiğinin altını çizmektedir.

Çalışmada yer alan makalelerin ortak özelliği her birinin, çeşitli mecralarda hakem ya da yayın kurulu tarafından onaylanmasıdır.

Konu Başlıkları
Personel Yaklaşımları
Türkiye'de Kamu Personel Sistemi: İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı
İstisnailikten Genelliğe, Geçicilikten Sürekliliğe: 4–B Sözleşmeli Personel İstihdamı
Türkiye'de Kamu Personeli İstihdamında Dönüşüm: Sağlık Bakanlığı Örneği
Türkiye'de Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı: 696 Sayılı KHK'ya İlişkin Bir Değerlendirme
Askeri Personel Sisteminde Değişim
Türkiye'de İdari ve Askeri Alanda Sözleşmeli Personel İstihdamı
Belediyelerde İnsangücü Planlaması Mümkün müdür?
Kamu Personel Politikaları
Kamuda Melez Bir Statü: Kadro Karşılığı Sözleşmeli Personel
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Merkezi Personel Hizmetleri Örgütlenmesi
Türkiye'de Ombudsmanlık Kurumunun Uygulanabilirliği ve Alternatif Denetim Yöntemleri
Etik ve Kamu Etiği: Eleştirel Bir Bakış
Sağlık Bakanlığı'nda Performans Değerlendirme ve Ek Ödeme Sistemi
Kamu Personelinin Değerlendirilmesinde Performans Sistemine Geçiş Sürecinin Analizi
Türkiye'de Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı: Temel Metinler, Aktörler ve Uygulama
Türkiye'de Kamu Personel Sisteminde Sorun Alanları ve Çözüm Önerileri
Kamu Politikası Sürecinde Türkiye'de Bürokrasi ve Değişim
Türkiye'de Yargı Bağımsızlığı Sorunu
Kanun Hükmünde Kararnamelerle Değişen Personel Sistemi
Sicil Sisteminden Performans Değerlendirmesine
Yolsuzluk ve Kamu Etiği
Barkod: 9789750286315
Yayın Tarihi: Ağustos 2023
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 624
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
1. Personel Yaklaşımları  19
I. Geleneksel Yaklaşım (Bilimsel Yönetim Alamı–Klasik Yaklaşım)  20
II. Davranışçı Yaklaşım (İnsan İlişkileri Yaklaşımı–Neo– klasik Yaklaşım)  25
III. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı  30
IV. İnsan Kaynakları ve İnsan Sermayesi Yaklaşman  31
V. Entelektüel Sermaye Yaklaşımı  36
Kaynakça  40
2. Türkiye’de Kamu Personel Sistemi: İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı  43
I. Giriş  43
II. İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı  45
A. Batı Siyasal Düşünceler Tarihinde  45
B. Doğu Siyasal Düşünceler Tarihinde  47
III. Kamu Personel Sisteminin Temelleri Bakımından Türkiye’de İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel  48
IV. İstihdam  49
A. İdari Personel İstihdamı  49
B. Askeri Personel İstihdamı  51
C. Akademik Personel İstihdamı  53
D. Adli Personel İstihdamı  54
E. İstihdam Açısından Karşılaştırma  56
V. Sınıflandırma  56
A. Sınıflandırma Açısından Karşılaştırma  57
VI. Haklar, Ödevler, Yasaklar  58
A. Haklar Açısından Karşılaştırma  59
B. Ödev ve Sorumluluklar Açısından Karşılaştırma  60
C. Yasaklar Açısından Karşılaştırma  62
VII. Kamu Hizmetine Giriş  63
A. Kamu Hizmetine Giriş Açısından Karşılaştırma  65
VIII. Adaylık  66
A. Adaylık Açısından Karşılaştırma  66
IX. Atanma  67
X. Kamu Hizmetine Başlama Açısından Karşılaştırma  68
A. Diğer Atamalar Açısından Karşılaştırma  74
XI. İlerleme ve Yükselme  74
A. İlerleme ve Yükselme Açısından Karşılaştırma  75
XII. Personel Değerlendirme  76
A. Değerlendirme Açısından Karşılaştırma  76
XIII. Disiplin  77
A. Disiplin Açısından Karşılaştırma  78
XIV. Görevin Sona Ermesi  81
A. Görevin Sona Ermesi Açısından Karşılaştırma  81
XV. Sonuç  82
Kaynakça  85
3. İstisnailikten Genelliğe, Geçicilikten Sürekliliğe: 4/B Sözleşmeli Personel İstihdamı  87
I. Giriş  87
II. 4/B Sözleşmeli Personel İstihdamının Doğuşu  90
III. Sözleşmeli Personelin Çalışma Esasları ve Memur Statüsünden Farkları  96
A. Sözleşmeli Personelin Çalışma Esasları  96
1. Memur Statüsünden Farkları  99
2. Sözleşmelilik Statüsünün Yaygınlaştırılması Yönünde Adımlar  101
a. 5473 Sayılı Kanun (Sözleşmeli Öğretmen Alımı)  101
b. 5620 Sayılı Kanun (İstisnailikten Genelliğe Geçiş)  101
c. 5917 Sayılı Kanun (Sürekliliğin Yaygınlaştırılması)  102
IV. Bütçe Kanunları İle Memur Kadrolarının Sınırlandırılması  105
V. Sözleşmeli Personel Statüsündeki Sayısal Artış  109
VI. Sözleşmeli Personeli Memur Statüsüne Yaklaştırma Çabaları  110
A. Yargı Kararları  110
1. Uyuşmazlık Mahkemesi Kararı  111
2. Danıştay Kararları  112
B. Mevzuat Değişiklikleri  113
1. İş Sonu Tazminat Hakkı  113
2. Doğum ve Süt İzni Verilmesi  114
3. Sözleşmeli Öğretmenin Yaz Tatilinde İzinli Sayılması  114
4. Radyasyona Maruz Kalana Ücretli Sağlık İzni Verilmesi  115
5. Sınav Şartı ve Personelin Hizmete Alınma Şekline Göre Gruplara Ayrılması  115
6. Askerden ya da Doğum İzninden Dönene Yeniden İşe Başlama Hakkı Tanınması  116
7. Kurum içi Yer Değişikliği Hakkı Tanınması  117
VII. Sonuç  117
Kaynakça  121
4. Türkiye’de Kamu Personeli İstihdamında Dönüşüm: Sağlık Bakanlığı Örneği  123
I. Giriş  123
II. Sağlık Personeli İstihdam Türleri  125
A. Sözleşmeli Sağlık Personeli İstihdamı  127
1. 4924 Sayılı Kanuna Dayalı Olarak Sözleşmeli İstihdam  128
2. 657 Sayılı Kanunun 4/B Maddesine Göre İstihdam  131
3. Aile Hekimi ve Aile Sağlığı Elemanı İstihdamı  132
4. 663 Sayılı KHK Kapsamında Sözleşmeli İstihdam  136
III. Taşeron İstihdamı  139
IV. Vekil Ebe/Hemşire İstihdamı  143
V. Yabancı Sağlık Personeli İstihdamı  144
VI. Sonuç  149
Kaynakça  152
5. Türkiye’de Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı: 696 Sayılı KHK’ya İlişkin Bir Değerlendirme  155
I. Giriş  155
II. Taşeron İşçi Kimdir?  156
III. Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı  157
IV. Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı Bitti Mi? 696 Sayılı KHK  160
V. Eleştiriler…  164
VI. Değerlendirme  166
Kaynakça  168
6. Askeri Personel Sisteminde Değişim  169
I. Giriş  169
II. Askeri Personel Sistemi (TSK Personel Sistemi)  170
A. Askeri Personel İstihdamı  171
B. Sivil Personel İstihdamı  173
III. Türkiye’de Askeri Personel İstihdamında Yaşanan Değişimler  174
IV. Sonuç Yerine  178
Kaynakça  179
7. Türkiye’de İdari ve Askeri Alanda Sözleşmeli Personel İstihdamı  181
I. Giriş  181
II. İdari Alanda Sözleşmeli İstihdam  183
A. Parlamenter Sistemde Sözleşmeli İstihdam  183
B. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Sözleşmeli İstihdam  187
1. Üst Düzey Yöneticilik  189
2. “Vize” Uygulamasının Kaldırılması  192
3. 375 Sayılı KHK ile Getirilen Düzenlemeler  193
a. Ek 23. Madde: Sözleşmeli Kariyer ve Kariyer Uzman Yardımcısı İstihdamı  193
b. Ek 24. Madde: Sözleşmeli Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı İstihdamı  194
c. Ek 26. Madde: Özel Bilgi ve Uzmanlık Gerektiren Geçici Mahiyetteki İşlerde Yerli ve Yabancı Personel İstihdamı  195
d. Ek 27. Madde: Memur Çalıştırmayan Kurumlarda Sözleşmeli Personel İstihdamı  196
e. Ek 31. Madde: Vekalet ve İstisnai Sözleşmeli Danışman ve Uzman İstihdamı  196
III. İdari Personel Sistemine Yönelik Genel Değerlendirme  197
IV. Askeri Alanda Sözleşmeli İstihdam  199
A. Parlamenter Sistemde Sözleşmeli İstihdam  200
B. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Sözleşmeli İstihdam  205
V. Sonuç  206
Kaynakça  209
8. Belediyelerde İnsangücü Planlaması Mümkün Müdür?  211
I. Giriş  211
II. İnsangücü Planlaması Nedir?  211
III. Türkiye’de İnsangücü Planlaması  214
IV. Belediyelerde İnsangücü Planlaması  215
V. Sonuç  218
Kaynakça  219
9. Kamu Personel Politikaları  221
I. Giriş  221
II. Yazın Taraması  222
A. Personel Politikalarının Tanımı ve Kapsamı  222
B. Farklı Ülke Örnekleri  224
1. Amerika Birleşik Devletleri  225
2. İngiltere  226
III. Personel Politikalarının Enstrümanları  227
A. Mevzuat  227
B Aktörler  232
1. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı  232
2. Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğü  232
3. Çalışma, Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığı  233
4. Hazine ve Maliye Bakanlığı  235
5. Muhasebat ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü  236
6. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının  236
C. Uygulama  237
1. Sınıflandırma  238
2. Kariyer  239
3. Liyakat  240
IV. Değerlendirme  242
A. Sorun Alanları  242
B. Çözüm Önerileri  245
Kaynakça  246
10. Kamuda Melez Bir Statü: Kadro Karşılığı Sözleşmeli Personel  249
I. Giriş  249
II. İstihdam Biçimi mi? Avantajlı Maaş Rejimi mi?  250
III. Planlama Yönetiminden Merkez Bürokrasiye  252
IV. Bürokratik Elit Oluşturma Aracı  258
V. İstihdam Koşulları: Memura Yakın Sözleşmeliye Uzak  259
VI. Genel Maaş Rejimine Açılan Büyük Delik  263
VII. Sonuç  267
Kaynakça  268
11. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Merkezi Personel Hizmetleri Örgütlenmesi  269
I. Giriş  269
II. Parlamenter Sistemde Merkezi Personel Sistemi Örgütlenmesi  273
A. Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Bakanlar Kurulu  275
B. Başbakanlık  278
C. Maliye Bakanlığı–Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü (BÜMKO)  279
D. Kalkınma Bakanlığı (Devlet Planlama Teşkilatı)  280
E. Devlet Personel Başkanlığı  281
F. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE)  284
G. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı  286
III. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Merkezi Personel Sistemi Örgütlenmesi  286
A. Cumhurbaşkanı  286
B. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı  288
C. Strateji ve Bütçe Başkanlığı  289
D. İnsan Kaynakları Ofisi (İKO)  290
E. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı  292
F. Hazine ve Maliye Bakanlığı  293
IV. Sonuç  294
Kaynakça  297
12. Türkiye’de Ombudsmanlık Kurumunun Uygulanabilirliği ve Alternatif Denetim Yöntemleri  299
I. Giriş  299
II. Ombudsmanlık Kurumu Benzeri Yapılar  301
A. Devlet Denetleme Kurulu ve Kamu Görevlileri Etik Kurulu  301
B. Ombudsmanlık Kurumu  303
C. Ombudsmanın Seçimi  304
D. Yaptırım Meselesi  305
III. Sonuç  310
Kaynakça  314
13. Etik ve Kamu Etiği: Eleştirel Bir Bakış  317
I. Giriş  317
II. Etik ve Ahlak: Kavram Analizi  319
III. Yeni Liberalizm Etik İlişkisi  324
IV. Kamu Yönetimi ve Etik  332
V. Sonuç  337
Kaynakça  339
14. Sağlık Bakanlığı’nda Performans Değerlendirme ve Ek Ödeme Sistemi  343
I. Kamusal Sağlık Alanında Performans Değerlendirme  345
II. Sistemin İşleyişi  347
A. Kurumsal Performans Değerlendirmesi  347
1. Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarındaki Değerlendirme  348
2. Muayeneye Erişim Ölçütü Açısından  348
3. 112 Hizmet Kalite Standartları Açısından  349
4. 112 Verimlilik Göstergeleri Açısından  350
5. Koruyucu Hizmet Göstergeleri Açısından  351
III. İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kuruluşlarındaki Değerlendirme  352
A. Muayeneye Erişim Ölçütü Açısından  352
B. Hizmet Kalite Standartları Açısından  353
C. Memnuniyet Ölçümü Açısından  354
D. Verimlilik Göstergeleri Açısından  354
E. Bireysel Performans Değerlendirmesi  355
F. Performans Yönteminin Değerlendirilmesi  357
IV. Sağlık Bakanlığı’ndaki Performansa Dayalı Ek Ödeme Sistemi  359
A. Sistemin İşleyişi  362
B. Uygulamanın Değerlendirilmesi  371
V. Sonuç  376
Kaynakça  378
15. Kamu Personelinin Değerlendirilmesinde Performans Sistemine Geçiş Sürecinin Analizi  381
I. Giriş  381
II. Performans Değerlendirme  382
III. Performans Değerlendirme Yönteminin Başarı ya da Başarısızlığı  384
IV. Türkiye’de Performans Değerlendirme Sistemine Geçiş Süreci Hazırlıkları  386
A. Kalkınma Planları–Orta Vadeli Programlar–Yıllık Programlar  387
B. Uluslararası Politika Metinleri  390
C. Hükümet Politikalarını Doğrudan Yansıtan Yasal Düzenlemeler  392
V. Türkiye’de Performansa Dayalı Değerlendirme Sisteminin Kurulma Süreci  395
A. 2011 Yılında Yapılan Değişikliğe Kadar Olan Dönemde Memurun Değerlendirilmesi: Sicil Sistemi  396
B. 2011 Yılından İtibaren Memurun Değerlendirilmesi: Sicil Sistemi Yerine Performansa Dayalı Değerlendirme Sistemi  400
VI. Kamu Personelinin Başarılarının Değerlendirilmesine İlişkin Genel Yönetmelik Taslağı (Sicil Sisteminden Farkları)  403
VII. Sonuç  410
Kaynakça  413
16. Türkiye’de Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı: Temel Metinler, Aktörler ve Uygulama  417
I. Giriş  417
II. Kamu Görevlilerinin Sendikal Haklarına İlişkin Uluslararası Belgeler ve Türkiye  419
A. Birleşmiş Milletler (BM) Sözleşmeleri  420
B. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Sözleşmeleri  421
C. Avrupa Konseyi Sözleşmeleri  424
D. Avrupa Birliği (AB) Müktesebatı  426
III. Türkiye’de Kamu Görevlilerine Toplu Sözleşme Hakkının Verilmesinde Siyasi Parti ve Hükümetlerin Rolü  431
A. Siyasal Parti Programlarında Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı  431
B. Hükümet Programlarında Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı  433
IV. Türkiye’de Kamu Görevlilerine Toplu Sözleşme Hakkının Verilmesinin Tarihsel Gelişimi  436
A. 2010 yılı Öncesi Dönem  436
1. 1923–1970 yılları Arası Dönem: Sendika Kurma ve Üye Olma Hakkı  436
2. 1990–2010 yılları Arası Dönem: Sendika Kurma, Üye Olma ve Toplu Görüşme Hakkı  438
B. 2010 yılı Sonrası Dönem: Sendika Kurma, Üye Olma ve Toplu Sözleşme Hakkı  441
V. Türk Kamu Personel Sisteminde Toplu Sözleşme Uygulamalarının Değerlendirilmesi  443
A. Taraflar/Temsiliyet Yönünden  443
B. Uzlaşma/Uzlaşmazlık Mekanizması  445
C. Sözleşmelerin Kapsamı  446
VI. Sonuç  448
Kaynakça  451
17. Türkiye’de Kamu Personel Sisteminde Sorun Alanları ve Çözüm Önerileri  455
I. Kanun Yerine Kanun Hükmünde Kararname ve Toplu Sözleşme  456
A. KHK’lar  457
B. Toplu Sözleşme  458
C. Liyakat  460
II. Sıkı Kadro ve Seçim Dönemlerine Yönelik İstihdam Politikası  465
III. Taşeron Personel  467
IV. Uzman İstihdamı  471
V. Sicil Yerine Performans Değerlendirme  473
VI. Sonuç  474
Kaynakça  476
18. Kamu Politikası Sürecinde Türkiye’de Bürokrasi ve Değişim  479
I. Giriş  479
II. Bürokrasi ve Bürokrasinin Güç Kaynakları  480
III. Kamu Politikalarının Belirlenmesinde Bürokrasinin Rolü  482
IV. Bürokrasiden Post– Bürokrasiye  484
V. Türkiye’de 1980 Sonrası Bürokrasi  487
A. İkili Bürokratik Yapı  487
B. Üst Kurul Bürokrasisi  491
C. Uzmanlık Sistemi ve Tasfiye Edilen Teftiş Sistemi  492
VI. Sonuç  493
Kaynakça  495
19. Türkiye’de Yargı Bağımsızlığı Sorunu  497
I. Giriş  497
II. Yargı Bağımsızlığı Nedir?  498
III. Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Yargı Bağımsızlığı  500
IV. Yargı Bağımsızlığını Etkileyen Faktörler  506
A. Adli Personel Sınavları  506
B. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu  510
C. Basın ve Yargı  517
D. Hâkim Maaşları  519
V. Sonuç  520
Kaynakça  523
20. Kanun Hükmünde Kararnamelerle Değişen Personel Sistemi  525
I. Sicil Yerine Performans Değerlendirme  530
II. Sözlü Sınavların Denetimi  535
III. Uzman ve Uzman Yardımcısı Kadrosu  538
IV. Kadro Karşılığı Sözleşmeliliğe Son  548
V. Sonuç  563
Kaynakça  576
21. Sicil Sisteminden Performans Değerlendirmesine  579
I. Giriş  579
II. Performans Değerlendirmesi  579
III. Sicil Sisteminden Performans Değerlendirmesine Geçiş  581
IV. Performans Ödemesi  586
V. Sağlık Alanında Performans Değerlendirmesi  587
VI. OECD Raporlarında Performans  590
VII. Sonuç  591
Kaynakça  595
22. Yolsuzluk ve Kamu Etiği  597
I. Etik  598
A. Etiğin Doğuşuna “İdeolojik” Bir Yaklaşım  599
II. Kamu Etiğinin Ortaya Çıkışı  601
III. Yeni Liberal Yolsuzluk Söylemi ve Arkasındaki Uluslararası Örgütler  604
IV. Türkiye’de Etik  609
V. Türkiye’de Etik Sistemin Yürütücüsü: Kamu Görevlileri Etik Kurulu  616
VI. Sonuç  619
Kaynakça  621
Kavram Dizini  623
 


Kurtuluş Yılmaz Genç
Aralık 2024
260.00 TL
Sepete Ekle
Nigar Çağla Mutlucan
Kasım 2024
258.00 TL
Sepete Ekle
Canan Çetin ...
Ekim 2024
299.50 TL
Sepete Ekle
Sait Gürbüz
Eylül 2024
300.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
1. Personel Yaklaşımları  19
I. Geleneksel Yaklaşım (Bilimsel Yönetim Alamı–Klasik Yaklaşım)  20
II. Davranışçı Yaklaşım (İnsan İlişkileri Yaklaşımı–Neo– klasik Yaklaşım)  25
III. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı  30
IV. İnsan Kaynakları ve İnsan Sermayesi Yaklaşman  31
V. Entelektüel Sermaye Yaklaşımı  36
Kaynakça  40
2. Türkiye’de Kamu Personel Sistemi: İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı  43
I. Giriş  43
II. İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı  45
A. Batı Siyasal Düşünceler Tarihinde  45
B. Doğu Siyasal Düşünceler Tarihinde  47
III. Kamu Personel Sisteminin Temelleri Bakımından Türkiye’de İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel  48
IV. İstihdam  49
A. İdari Personel İstihdamı  49
B. Askeri Personel İstihdamı  51
C. Akademik Personel İstihdamı  53
D. Adli Personel İstihdamı  54
E. İstihdam Açısından Karşılaştırma  56
V. Sınıflandırma  56
A. Sınıflandırma Açısından Karşılaştırma  57
VI. Haklar, Ödevler, Yasaklar  58
A. Haklar Açısından Karşılaştırma  59
B. Ödev ve Sorumluluklar Açısından Karşılaştırma  60
C. Yasaklar Açısından Karşılaştırma  62
VII. Kamu Hizmetine Giriş  63
A. Kamu Hizmetine Giriş Açısından Karşılaştırma  65
VIII. Adaylık  66
A. Adaylık Açısından Karşılaştırma  66
IX. Atanma  67
X. Kamu Hizmetine Başlama Açısından Karşılaştırma  68
A. Diğer Atamalar Açısından Karşılaştırma  74
XI. İlerleme ve Yükselme  74
A. İlerleme ve Yükselme Açısından Karşılaştırma  75
XII. Personel Değerlendirme  76
A. Değerlendirme Açısından Karşılaştırma  76
XIII. Disiplin  77
A. Disiplin Açısından Karşılaştırma  78
XIV. Görevin Sona Ermesi  81
A. Görevin Sona Ermesi Açısından Karşılaştırma  81
XV. Sonuç  82
Kaynakça  85
3. İstisnailikten Genelliğe, Geçicilikten Sürekliliğe: 4/B Sözleşmeli Personel İstihdamı  87
I. Giriş  87
II. 4/B Sözleşmeli Personel İstihdamının Doğuşu  90
III. Sözleşmeli Personelin Çalışma Esasları ve Memur Statüsünden Farkları  96
A. Sözleşmeli Personelin Çalışma Esasları  96
1. Memur Statüsünden Farkları  99
2. Sözleşmelilik Statüsünün Yaygınlaştırılması Yönünde Adımlar  101
a. 5473 Sayılı Kanun (Sözleşmeli Öğretmen Alımı)  101
b. 5620 Sayılı Kanun (İstisnailikten Genelliğe Geçiş)  101
c. 5917 Sayılı Kanun (Sürekliliğin Yaygınlaştırılması)  102
IV. Bütçe Kanunları İle Memur Kadrolarının Sınırlandırılması  105
V. Sözleşmeli Personel Statüsündeki Sayısal Artış  109
VI. Sözleşmeli Personeli Memur Statüsüne Yaklaştırma Çabaları  110
A. Yargı Kararları  110
1. Uyuşmazlık Mahkemesi Kararı  111
2. Danıştay Kararları  112
B. Mevzuat Değişiklikleri  113
1. İş Sonu Tazminat Hakkı  113
2. Doğum ve Süt İzni Verilmesi  114
3. Sözleşmeli Öğretmenin Yaz Tatilinde İzinli Sayılması  114
4. Radyasyona Maruz Kalana Ücretli Sağlık İzni Verilmesi  115
5. Sınav Şartı ve Personelin Hizmete Alınma Şekline Göre Gruplara Ayrılması  115
6. Askerden ya da Doğum İzninden Dönene Yeniden İşe Başlama Hakkı Tanınması  116
7. Kurum içi Yer Değişikliği Hakkı Tanınması  117
VII. Sonuç  117
Kaynakça  121
4. Türkiye’de Kamu Personeli İstihdamında Dönüşüm: Sağlık Bakanlığı Örneği  123
I. Giriş  123
II. Sağlık Personeli İstihdam Türleri  125
A. Sözleşmeli Sağlık Personeli İstihdamı  127
1. 4924 Sayılı Kanuna Dayalı Olarak Sözleşmeli İstihdam  128
2. 657 Sayılı Kanunun 4/B Maddesine Göre İstihdam  131
3. Aile Hekimi ve Aile Sağlığı Elemanı İstihdamı  132
4. 663 Sayılı KHK Kapsamında Sözleşmeli İstihdam  136
III. Taşeron İstihdamı  139
IV. Vekil Ebe/Hemşire İstihdamı  143
V. Yabancı Sağlık Personeli İstihdamı  144
VI. Sonuç  149
Kaynakça  152
5. Türkiye’de Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı: 696 Sayılı KHK’ya İlişkin Bir Değerlendirme  155
I. Giriş  155
II. Taşeron İşçi Kimdir?  156
III. Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı  157
IV. Kamuda Taşeron İşçi İstihdamı Bitti Mi? 696 Sayılı KHK  160
V. Eleştiriler…  164
VI. Değerlendirme  166
Kaynakça  168
6. Askeri Personel Sisteminde Değişim  169
I. Giriş  169
II. Askeri Personel Sistemi (TSK Personel Sistemi)  170
A. Askeri Personel İstihdamı  171
B. Sivil Personel İstihdamı  173
III. Türkiye’de Askeri Personel İstihdamında Yaşanan Değişimler  174
IV. Sonuç Yerine  178
Kaynakça  179
7. Türkiye’de İdari ve Askeri Alanda Sözleşmeli Personel İstihdamı  181
I. Giriş  181
II. İdari Alanda Sözleşmeli İstihdam  183
A. Parlamenter Sistemde Sözleşmeli İstihdam  183
B. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Sözleşmeli İstihdam  187
1. Üst Düzey Yöneticilik  189
2. “Vize” Uygulamasının Kaldırılması  192
3. 375 Sayılı KHK ile Getirilen Düzenlemeler  193
a. Ek 23. Madde: Sözleşmeli Kariyer ve Kariyer Uzman Yardımcısı İstihdamı  193
b. Ek 24. Madde: Sözleşmeli Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı İstihdamı  194
c. Ek 26. Madde: Özel Bilgi ve Uzmanlık Gerektiren Geçici Mahiyetteki İşlerde Yerli ve Yabancı Personel İstihdamı  195
d. Ek 27. Madde: Memur Çalıştırmayan Kurumlarda Sözleşmeli Personel İstihdamı  196
e. Ek 31. Madde: Vekalet ve İstisnai Sözleşmeli Danışman ve Uzman İstihdamı  196
III. İdari Personel Sistemine Yönelik Genel Değerlendirme  197
IV. Askeri Alanda Sözleşmeli İstihdam  199
A. Parlamenter Sistemde Sözleşmeli İstihdam  200
B. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Sözleşmeli İstihdam  205
V. Sonuç  206
Kaynakça  209
8. Belediyelerde İnsangücü Planlaması Mümkün Müdür?  211
I. Giriş  211
II. İnsangücü Planlaması Nedir?  211
III. Türkiye’de İnsangücü Planlaması  214
IV. Belediyelerde İnsangücü Planlaması  215
V. Sonuç  218
Kaynakça  219
9. Kamu Personel Politikaları  221
I. Giriş  221
II. Yazın Taraması  222
A. Personel Politikalarının Tanımı ve Kapsamı  222
B. Farklı Ülke Örnekleri  224
1. Amerika Birleşik Devletleri  225
2. İngiltere  226
III. Personel Politikalarının Enstrümanları  227
A. Mevzuat  227
B Aktörler  232
1. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı  232
2. Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğü  232
3. Çalışma, Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığı  233
4. Hazine ve Maliye Bakanlığı  235
5. Muhasebat ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü  236
6. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının  236
C. Uygulama  237
1. Sınıflandırma  238
2. Kariyer  239
3. Liyakat  240
IV. Değerlendirme  242
A. Sorun Alanları  242
B. Çözüm Önerileri  245
Kaynakça  246
10. Kamuda Melez Bir Statü: Kadro Karşılığı Sözleşmeli Personel  249
I. Giriş  249
II. İstihdam Biçimi mi? Avantajlı Maaş Rejimi mi?  250
III. Planlama Yönetiminden Merkez Bürokrasiye  252
IV. Bürokratik Elit Oluşturma Aracı  258
V. İstihdam Koşulları: Memura Yakın Sözleşmeliye Uzak  259
VI. Genel Maaş Rejimine Açılan Büyük Delik  263
VII. Sonuç  267
Kaynakça  268
11. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Merkezi Personel Hizmetleri Örgütlenmesi  269
I. Giriş  269
II. Parlamenter Sistemde Merkezi Personel Sistemi Örgütlenmesi  273
A. Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Bakanlar Kurulu  275
B. Başbakanlık  278
C. Maliye Bakanlığı–Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü (BÜMKO)  279
D. Kalkınma Bakanlığı (Devlet Planlama Teşkilatı)  280
E. Devlet Personel Başkanlığı  281
F. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE)  284
G. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı  286
III. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde Merkezi Personel Sistemi Örgütlenmesi  286
A. Cumhurbaşkanı  286
B. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı  288
C. Strateji ve Bütçe Başkanlığı  289
D. İnsan Kaynakları Ofisi (İKO)  290
E. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı  292
F. Hazine ve Maliye Bakanlığı  293
IV. Sonuç  294
Kaynakça  297
12. Türkiye’de Ombudsmanlık Kurumunun Uygulanabilirliği ve Alternatif Denetim Yöntemleri  299
I. Giriş  299
II. Ombudsmanlık Kurumu Benzeri Yapılar  301
A. Devlet Denetleme Kurulu ve Kamu Görevlileri Etik Kurulu  301
B. Ombudsmanlık Kurumu  303
C. Ombudsmanın Seçimi  304
D. Yaptırım Meselesi  305
III. Sonuç  310
Kaynakça  314
13. Etik ve Kamu Etiği: Eleştirel Bir Bakış  317
I. Giriş  317
II. Etik ve Ahlak: Kavram Analizi  319
III. Yeni Liberalizm Etik İlişkisi  324
IV. Kamu Yönetimi ve Etik  332
V. Sonuç  337
Kaynakça  339
14. Sağlık Bakanlığı’nda Performans Değerlendirme ve Ek Ödeme Sistemi  343
I. Kamusal Sağlık Alanında Performans Değerlendirme  345
II. Sistemin İşleyişi  347
A. Kurumsal Performans Değerlendirmesi  347
1. Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarındaki Değerlendirme  348
2. Muayeneye Erişim Ölçütü Açısından  348
3. 112 Hizmet Kalite Standartları Açısından  349
4. 112 Verimlilik Göstergeleri Açısından  350
5. Koruyucu Hizmet Göstergeleri Açısından  351
III. İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kuruluşlarındaki Değerlendirme  352
A. Muayeneye Erişim Ölçütü Açısından  352
B. Hizmet Kalite Standartları Açısından  353
C. Memnuniyet Ölçümü Açısından  354
D. Verimlilik Göstergeleri Açısından  354
E. Bireysel Performans Değerlendirmesi  355
F. Performans Yönteminin Değerlendirilmesi  357
IV. Sağlık Bakanlığı’ndaki Performansa Dayalı Ek Ödeme Sistemi  359
A. Sistemin İşleyişi  362
B. Uygulamanın Değerlendirilmesi  371
V. Sonuç  376
Kaynakça  378
15. Kamu Personelinin Değerlendirilmesinde Performans Sistemine Geçiş Sürecinin Analizi  381
I. Giriş  381
II. Performans Değerlendirme  382
III. Performans Değerlendirme Yönteminin Başarı ya da Başarısızlığı  384
IV. Türkiye’de Performans Değerlendirme Sistemine Geçiş Süreci Hazırlıkları  386
A. Kalkınma Planları–Orta Vadeli Programlar–Yıllık Programlar  387
B. Uluslararası Politika Metinleri  390
C. Hükümet Politikalarını Doğrudan Yansıtan Yasal Düzenlemeler  392
V. Türkiye’de Performansa Dayalı Değerlendirme Sisteminin Kurulma Süreci  395
A. 2011 Yılında Yapılan Değişikliğe Kadar Olan Dönemde Memurun Değerlendirilmesi: Sicil Sistemi  396
B. 2011 Yılından İtibaren Memurun Değerlendirilmesi: Sicil Sistemi Yerine Performansa Dayalı Değerlendirme Sistemi  400
VI. Kamu Personelinin Başarılarının Değerlendirilmesine İlişkin Genel Yönetmelik Taslağı (Sicil Sisteminden Farkları)  403
VII. Sonuç  410
Kaynakça  413
16. Türkiye’de Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı: Temel Metinler, Aktörler ve Uygulama  417
I. Giriş  417
II. Kamu Görevlilerinin Sendikal Haklarına İlişkin Uluslararası Belgeler ve Türkiye  419
A. Birleşmiş Milletler (BM) Sözleşmeleri  420
B. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Sözleşmeleri  421
C. Avrupa Konseyi Sözleşmeleri  424
D. Avrupa Birliği (AB) Müktesebatı  426
III. Türkiye’de Kamu Görevlilerine Toplu Sözleşme Hakkının Verilmesinde Siyasi Parti ve Hükümetlerin Rolü  431
A. Siyasal Parti Programlarında Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı  431
B. Hükümet Programlarında Kamu Görevlilerinin Toplu Sözleşme Hakkı  433
IV. Türkiye’de Kamu Görevlilerine Toplu Sözleşme Hakkının Verilmesinin Tarihsel Gelişimi  436
A. 2010 yılı Öncesi Dönem  436
1. 1923–1970 yılları Arası Dönem: Sendika Kurma ve Üye Olma Hakkı  436
2. 1990–2010 yılları Arası Dönem: Sendika Kurma, Üye Olma ve Toplu Görüşme Hakkı  438
B. 2010 yılı Sonrası Dönem: Sendika Kurma, Üye Olma ve Toplu Sözleşme Hakkı  441
V. Türk Kamu Personel Sisteminde Toplu Sözleşme Uygulamalarının Değerlendirilmesi  443
A. Taraflar/Temsiliyet Yönünden  443
B. Uzlaşma/Uzlaşmazlık Mekanizması  445
C. Sözleşmelerin Kapsamı  446
VI. Sonuç  448
Kaynakça  451
17. Türkiye’de Kamu Personel Sisteminde Sorun Alanları ve Çözüm Önerileri  455
I. Kanun Yerine Kanun Hükmünde Kararname ve Toplu Sözleşme  456
A. KHK’lar  457
B. Toplu Sözleşme  458
C. Liyakat  460
II. Sıkı Kadro ve Seçim Dönemlerine Yönelik İstihdam Politikası  465
III. Taşeron Personel  467
IV. Uzman İstihdamı  471
V. Sicil Yerine Performans Değerlendirme  473
VI. Sonuç  474
Kaynakça  476
18. Kamu Politikası Sürecinde Türkiye’de Bürokrasi ve Değişim  479
I. Giriş  479
II. Bürokrasi ve Bürokrasinin Güç Kaynakları  480
III. Kamu Politikalarının Belirlenmesinde Bürokrasinin Rolü  482
IV. Bürokrasiden Post– Bürokrasiye  484
V. Türkiye’de 1980 Sonrası Bürokrasi  487
A. İkili Bürokratik Yapı  487
B. Üst Kurul Bürokrasisi  491
C. Uzmanlık Sistemi ve Tasfiye Edilen Teftiş Sistemi  492
VI. Sonuç  493
Kaynakça  495
19. Türkiye’de Yargı Bağımsızlığı Sorunu  497
I. Giriş  497
II. Yargı Bağımsızlığı Nedir?  498
III. Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Yargı Bağımsızlığı  500
IV. Yargı Bağımsızlığını Etkileyen Faktörler  506
A. Adli Personel Sınavları  506
B. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu  510
C. Basın ve Yargı  517
D. Hâkim Maaşları  519
V. Sonuç  520
Kaynakça  523
20. Kanun Hükmünde Kararnamelerle Değişen Personel Sistemi  525
I. Sicil Yerine Performans Değerlendirme  530
II. Sözlü Sınavların Denetimi  535
III. Uzman ve Uzman Yardımcısı Kadrosu  538
IV. Kadro Karşılığı Sözleşmeliliğe Son  548
V. Sonuç  563
Kaynakça  576
21. Sicil Sisteminden Performans Değerlendirmesine  579
I. Giriş  579
II. Performans Değerlendirmesi  579
III. Sicil Sisteminden Performans Değerlendirmesine Geçiş  581
IV. Performans Ödemesi  586
V. Sağlık Alanında Performans Değerlendirmesi  587
VI. OECD Raporlarında Performans  590
VII. Sonuç  591
Kaynakça  595
22. Yolsuzluk ve Kamu Etiği  597
I. Etik  598
A. Etiğin Doğuşuna “İdeolojik” Bir Yaklaşım  599
II. Kamu Etiğinin Ortaya Çıkışı  601
III. Yeni Liberal Yolsuzluk Söylemi ve Arkasındaki Uluslararası Örgütler  604
IV. Türkiye’de Etik  609
V. Türkiye’de Etik Sistemin Yürütücüsü: Kamu Görevlileri Etik Kurulu  616
VI. Sonuç  619
Kaynakça  621
Kavram Dizini  623
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024