Kitap, sağlık işletmelerinde kalite odaklı yaklaşımları öne çıkaran çok çeşitli boyuttaki olası kalite yönetim sorunlarının etkin/verimli çözümünde yararlı olabilecek temel bir kaynak niteliğindedir.
Geleceğin sağlık yöneticilerinin kalite zaferlerine giden yüksek insani hedeflere doğru büyük bir şevkle kanatlanan ortak işbirliği sürecinde, evrensel yönetsel ilkeler ve yüksek insani değerleri gönülden benimseyerek başarıyla uygulayan sağlık kalite liderleri eşliğinde kazanabilir.
Bu kitapta öncelikle kalite kavramı ve kapsamından söz edilerek toplam kalite ve sağlıkta kalite konusu ele alınmaktadır. Hizmet kalitesi ve sağlıkta hizmet kalitesine değinilerek sağlık sektöründe güvenlik ve stok yönetim sistemi ile ilgili yaklaşımlar açıklanmaktadır.
Konu Başlıkları
Modern Sağlık İşletmeleri Yönetişim Sistemine Giriş
Toplam Kalite Yönetimi Sistemi
Sağlık İşletmelerinde Dinamik Kalite Yönetimi Sistemi (DKYS)
Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi ve Kalite Danışmanlığı
Sağlık İşletmelerinde Akreditasyon, Hasta ve Çalışan Güvenliği Sistemi
Sağlık Hizmetleri Kalite Standartları Sistemi
Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları(HKS) ve Güvenlik Raporlama Sistemi(GRS)
Sağlıkta Siber Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
Sağlıkta Kalite ve Stok Yönetim Sistemi(SYS)
Sağlık Hizmetlerinde Performans ve Kalite Yönetimi Sistemi
TKY ve Sağlık Liderlik Sistemi(SLS)
Sağlıkta Kalite ve İndikatör Yönetim Sistemi
Sağlık İşletmeciliğinde Kalite ve İşbilimsel Sistemler