Kitabın bir ve ikinci bölümlerinde, ağırlama ve yiyecek işletmelerinin tanım, ve özellikleri ile örgütsel yapılarına yer verilmiştir.
Üçüncü bölümde ise, hizmet sektörünü diğer sektörlerden ayıran temel özellikler açıklanmıştır.
Kurum kültürünün kalite kültürüne dönüştürülme stratejilerine yönelik yaklaşımlar dört ve beşinci bölümde detaylı olarak incelenmiştir.
Yazar ayrıca kitabının son beş bölümünde ağırlama işletmeleri için oldukça önem taşıyan uluslar arası kalite sistem standartlarını (TS EN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi, TS EN ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemi, TS EN ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi, TS 18001:2008 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi) açıklayarak, bu standartların oluşturulması, dokümantasyonunu aktaran kılavuz niteliğinde örnek bir entegre standarda da kitabında yer vermiştir.
Konu Başlıkları
| Ağırlama İşletmeleri |
| Yiyecek İçecek İşletmeleri |
| Hizmet ve Hizmet Sektörüne Genel Bir Bakış |
| Örgüt Kültürü, Örgütlerde Bireyler ve Motivasyon |
| Kalite, Kalite Kültürü ve Sürekli Gelişim |
| TS EN ISO 9001: 2008 Kalite Yönetim Sistemi |