Bu çalışma sadece ve sadece eğitim müfredatlarında geçen konuları içermemektedir. Bu çalışma aynı zamanda sektöre, pratik açılardan ışık tutarak, bir el altı kaynağı olmayı (örneğin bir Yiyecek-İçecek İşletmesi, Matbaada Menü Bastırmak istediğinde, ihtiyaç duyacağı Tasarım İlkelerine varıncaya kadar) amaçlamıştır. Burada da yazar, 80'ler den günümüze gelen otuz yılı aşan sektör ve devamındaki akademik tecrübelerinden istifade etmiştir.
Günümüz turizm işletmeleri salonlarından, bağımsız restoranlara ve son yılların gözde türü gastronomi turizminde de kendini ortaya koyan yiyecek-içecek faaliyetleri; sürekli ve kârlı olmasının yanı sıra, zorlu bir uğraş olarak da dikkatleri üzerinde toplamaya başlamıştır. Kârlı diyoruz çünkü insanoğlu var oldukça yaşamak adına bir şeyler yiyip-içmeye devam edecek ve buradaki süreklilik, kârlılık olarak yansıma bulacaktır. Zordur çünkü burada bahse konu basit bir beslenme operasyonu değil, çok daha geniş kitleleri ilgilendiren; bileşenleri ve pazarlaması ile dev bir sektörün ta kendisidir. İşte böylesine kompleks bir işte başarılı olup arzulanan kârları elde etmekse, gastronomik ve beslenme ilkelerinden hareketle menü planlama ve yönetiminin rehberliğinden geçmektedir. İşte bu anlayışla, çalışmanın bu üçüncü baskısına mesleğin ortak dili olarak, çeşitli kaynaklardan derlenen bir Gastronomik sözlük de eklenmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
| Gastronomi |
| Menü |
| Menüde Altyapı |