Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
İdare Hukukunda Yargı Öncesi Uyuşmazlık Çözüm Usulleri
Şubat 2018 / 2. Baskı / 192 Syf.
Baskısı tükenmiştir.
 
   

Yargı sistemine Alternatif Çözüm Yollarının girmesi uzun zamandır tartışılan bir konudur. Ülkemizde son yıllarda özel hukuk alanında "arabuluculuk" ceza muhakemesi alanında "uzlaştırma" müesseseleri dahil edilmiştir.

Yapılan çalışmalarda Alternatif Çözüm Yollarının muhakeme süresini kısalttığı, taraf odaklı olduğu ve muhakeme masraflarını azalttığı ortaya konulmaktadır.

İdare ile meydana gelen hukuki ihtilaflarda da Alternatif Çözüm Yolları yasal olarak düzenlenmiş olmasına rağmen , uygulama alanında ciddi sorunlar yaşanmaktadır.

Oysa bu sorunlar ortadan kaldırıldığında idare yönünden muhakeme masrafları yönünden, idare ile uyuşmazlık yaşayan taraf açısından ise sonuca daha çabuk ulaşma açısından çok önemli bir yol kat edileceği açıktır.

İşte biz bu çalışmada bu tıkanıkları teşhis ederken nasıl aşılabileceği konusunda çözümler ortaya koymaya çalıştık.

Konu Başlıkları
Genel Olarak Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri
Türk İdare Hukukunda Uygulanan Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri
İdarî Uyuşmazlıkların Sulh Yoluyla Çözümü
659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Yapılması Gereken Değişiklikler ve Eleştiriler
Uzlaştırıcı ve Arabulucuların Eğitimi
Barkod: 9789750246807
Yayın Tarihi: Şubat 2018
Baskı Sayısı:  2
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 192
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
GİRİŞ  17
I. GENEL OLARAK YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİ  22
A. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Doğuşu, Gelişimi ve Tanımları  22
B. İdare Hukukundaki Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Çeşitleri  28
1. İç (Dâhilî) İnceleme (Internal Reviews)  30
2. Müzakere (Negotiation)  31
3. Uzlaştırma (Conciliation)  31
4. Arabuluculuk (Mediation)  32
5. Müzakereye Dayalı Anlaşma (Negotiated Settlement)  36
6. Tahkim (Arbitration)  38
7. Toplantı (Meeting)  39
8. Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık Kurumu)  40
a. Genel Olarak Ombudsman  43
b. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Hukukî Statüsü, Kuruluşu, Görevi, Başvuru Usûlü  48
aa. Kamu Denetçiliği Kurumunun Hukukî Statüsü  48
bb. Kamu Denetçiliği Kurumunun Kuruluşu  50
cc. Kamu Denetçiliği Kurumunun “İdareyi Denetleme” Görevi  51
dd. Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvuru Usûlü ve Sonuçları  54
C. İdare Hukukunda Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Faydaları  58
D. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Türk Hukuk Sistemi İçindeki Yeri  60
E. Türk İdare Hukukunda Mevcut Olup Uzlaşma Öneren Münferit Kanunî Düzenlemelerden Bazı Örnekler  62
1. 3533 sayılı “Umumî Mülhak ve Hususî Bütçelerle İdare Edilen Daireler ve Belediyelerle Sermayesinin Tamamı Devlete Veya Belediye Veya Hususî İdarelere Ait Daire ve Müesseseler Arasındaki İhtilâfların Tahkim Yolu ile Halli Hakkında Kanun  63
2. 442 sayılı Köy Kanunu  63
3. 6326 sayılı Petrol Kanunu  63
4. 213 sayılı Vergi Usûl Kanunu  64
5. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu  64
6. 4501 sayılı “Kamu Hizmetleri ile İlgili İmtiyaz Şartlaşma ve Sözleşmelerinden Doğan Uyuşmazlıklarda Tahkim Yoluna Başvurulması Halinde Uyulması Gereken İlkelere Dair Kanun”  64
7. 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname  65
8. 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname  66
9. 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu  67
10. 5894 Sayılı Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun  70
11. 3289 Sayılı Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun  73
12. 6023 sayılı Türk Tabipler Birliği Kanunu  74
13. 5233 Sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanun ,  75
14. Genel İdarî Usûl Kanunu Tasarısı  77
II. TÜRK İDARE HUKUKUNDA HALEN UYGULANMAKTA OLAN VE UYGULANMASINDA YARAR GÖRÜLEN YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİ  79
A. İdarî İtiraz  79
1. İdarî İşleme İtirazın Yapılacağı Yerler  80
2. İtiraz Başvurusunu İncelemeye Yetkili Makam  81
3. Tazminat İstemlerine İlişkin Başvuruların Uzlaşma Yoluyla Çözümü  86
4. İdarî İşlemin İcrâsının Durması  88
5. Kesin İdarî İşleme İtiraz  90
B. 659 Sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname İle Düzenlenen Başvuru  92
1. 659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Amacı  94
2. 659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Düzenlediği Konular ve Sulh Usûlü  95
C. Sulh Olma  101
1. Sulhun Şartları  103
2. Sulhun Zamanı  103
3. Sulhun Etkisi  103
D. Spor Federasyonlarının Kararlarının Tahkim Yoluyla Çözümü  104
1. Türkiye Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu  104
2. Spor Genel Müdürlüğü Tahkim Kurulu  104
E. Müzakere  104
F. Uzlaştırıcılık veya Arabuluculuk  105
G. Müstakar İçtihat  106
III. İDARE HUKUKUNDA YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİ İLE İLGİLİ OLARAK 659 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE YAPILMASI GEREKEN DEĞİŞİKLİKLER, ELEŞTİRİLER  107
A. Kanun Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  107
B. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Hangi Kanunda Düzenlenmeli ve Hangi Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Kabûl Edilmelidir?  113
C. Kanun Hazırlanırken Karşılaşılabilecek Güçlükler ve Gözönünde Bulundurulması Gereken Hususlar  115
1. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerine Kimlerin Başvurma Hakkı Olmalıdır?  115
2. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinden Sadece Bir Tanesi mi Kullanılmalıdır? Yoksa Çözüme Ulaşmak İçin Diğer Çeşitlere de Başvurulabilmeli midir?  115
3. Müzakere, Uzlaştırma (veya Arabuluculuk) Süreci Kimin Talebiyle Başlayabilir?  118
4. İdareye; Ferdin Yargı Öncesi Çözüm Usulü Teklifini Kabûl Etmeme Hürriyeti Verilmeli midir?  119
5. Uyuşmazlığın Konusu Üçüncü Kişileri de İlgilendiriyorsa, Sürecin Başlaması İçin “Üçüncü Kişiler” in Katılmayı Kabûl Etmesi Şart mı Olmalıdır?  120
6. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Süreci Başladıktan Sonra Taraflara; İstedikleri Anda Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinden Vazgeçme Hürriyeti Verilmeli midir?  121
7. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Süreci Başladıktan Sonra “Üçüncü Kişiler”e –Ferdin veya İdarenin Yanında Yer Alacak, Uyuşmazlıkla Doğrudan veya Dolaylı İlgili Şahıslara– İstedikleri Anda Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinden Vazgeçme Hürriyeti Verilmeli midir?  121
8. “Temsilci” Kavramı  122
9. İdare ve “Kabûl” Süresi  122
10. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerine Başvurulduğu Zaman “Dava Açma Süresi” Durmalı mıdır? “Dava Açma Süresi” Ne Zaman Durur? “Dava Açma Süresi” Ne Zaman Tekrar İşlemeye Başlar?  124
11. İdarî İşlemin Yürütülmesi Duracak mıdır?  125
12. Taraflar Uzlaştırıcının (Arabulucunun) İsmi Üzerinde Anlaşamazlarsa Ne Olacaktır?  125
13. Kimler Uzlaştırıcı (Arabulucu) Olabilecektir?  126
14. İdare ile Birey Arasındaki Uzlaştırıcı veya Arabulucunun Başkanlığında Yürütülen Görüşmelere Katılan İdare Temsilcisi Uzlaşma/Anlaşma Kararı Vermede Tam Yetkili mi Olmalıdır?  127
15. Uzlaştırıcının (Arabulucunun) Sorumluluğu  128
16. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinde “Süre” nin ve “Süreç” in Başlama Zamanı Ne Zamandır? Müzakerede/Uzlaştırıcılıkta/Arabuluculukta Sürenin Başlama Noktası Başvurudan Sonra Diğer Tarafın Kabûlü Zamanı mıdır? “Uyuşmazlığın Konusunda, İçeriğinde Anlaşma” Zamanı mıdır?  129
17. “Uzlaşma Görüşmeleri Süresi” Ne Kadar Olmalıdır?  131
18. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Uygulanacağı Uyuşmazlıklar “Kanun”la Belirlenmeli Midir?  132
19. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinde “Gizlilik” Esasına Taraflarca Uyulmamasına Uygulanacak Müeyyideler Neler Olmalıdır?  136
20. Yargı Öncesi Çözüm Süreci Sonunda Verilen Kararı “İdare” veya “Fertler” Ne Kadar Sürede Yerine Getirmelidir?  137
21. Yargı Öncesi Çözüm Süreci Sonunda Verilen Kararı “İdare” Yerine Getirmediği Takdirde “Fert” Neler Yapabilmelidir?  137
22. Yargı Öncesi Çözüm Süreci Sonunda Verilen Kararı “Fert” Yerine Getirmediği Takdirde “İdare” Kamu Yararını da Düşünerek Neler Yapabilmelidir?  138
23. Yargı–Öncesi Çözüm Usûlleri Kullanılacağı Zaman Önceden Belirlenmiş Davranış Kuralları, Toplantı Kuralları, Usûl Kuralları Olmalı mıdır?  138
D. Kanunda Yer Alması Düşünülen Çeşitli Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri İçin Ortak Hükümler  139
1. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Amacı  140
2. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri İçin Tarif Edilmesi ve Açıklık Getirilmesi Gereken Kavramlar  141
3. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Kullanılabileceği Haller  141
4. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Kullanılmaması Gereken Haller  141
5. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerine Katılımın İsteğe Bağlı Olup Olmaması Hususu  142
6. İdarenin Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Konusunda İlgililere Bilgi Verme Yükümlülüğü  142
7. Uyuşmazlık Konusu Olan İdarî İşlemin Yürütülmesinin Durdurulması  143
8. Tarafsız Kişi  143
9. Gizlilik  143
10. Sürelerin İşlememesi  144
11. Uyuşmazlık Konusu İdarî İşlemin İcrâsının Durması  145
IV. YARGI–ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİNİN BAZI KANUNLARLA VE KURUMLARLA İLİŞKİSİNİN DÜZENLENMESİ  146
A. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri – Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık Kurumu) İlişkisi  146
B. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri –İdarî Yargı İlişkisi  146
C. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri – Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu İlişkisi  147
V. YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİNİN UYGULAMADA BAŞARIYA ULAŞABİLMESİ İÇİN UZLAŞTIRICILAR (VEYA ARABULUCULAR) NASIL EĞİTİLMELİDİR?  150
A. Uzlaştırıcı/Arabulucuları Eğitecek Olan Eğiticilerin Eğitilmesi  151
B. Uzlaştırıcı/Arabulucuların Eğitilmesi  151
1. Uzlaştırıcı/Arabulucularda Bulunması Gereken Nitelikler  151
2. Uzlaştırıcı/Arabulucuların Seçilmesi  155
3. Uzlaştırıcı/Arabulucunun Göreve Başlaması ve İlk İncelemesi  156
4. Uzlaştırıcı/Arabulucunun Görevini Yerine Getirme Süresi  156
5. Uzlaştırıcının (Arabulucunun) Verdiği Kararın İdare Tarafından Yerine Getirilmesinin Gerekliliği  157
6. 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanununa Göre Arabuluculuk Eğitimi  157
7. Eğitim Verilecek Konular  158
8. Uzlaştırıcının/ Arabulucunun Ücreti  160
C. İdarenin Eğitilmesi  161
1. İdarenin Yargı Öncesi Çözüm Usûllerini Kabûl Etmeyi İlke Edinmesi  161
2. İdarenin Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Sürecinde Uzlaşmamayı Değil Uzlaşmayı Esas Alması  163
3. İdarî Personelin Eğitilmesi  163
D. Avukatların Eğitilmesi  164
SONUÇ  165
Kaynakça  171
Kavram Dizini  191
 


Burçin Kızılcıklı
Temmuz 2023
380.00 TL
Sepete Ekle
Oğuz Sancakdar ...
Ekim 2024
750.00 TL
İndirimli: 637.50 TL (%15)
Sepete Ekle
Oğuz Sancakdar ...
Ekim 2024
260.00 TL
İndirimli: 221.00 TL (%15)
Sepete Ekle
Oğuz Sancakdar ...
Eylül 2024
470.00 TL
İndirimli: 399.50 TL (%15)
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
GİRİŞ  17
I. GENEL OLARAK YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİ  22
A. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Doğuşu, Gelişimi ve Tanımları  22
B. İdare Hukukundaki Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Çeşitleri  28
1. İç (Dâhilî) İnceleme (Internal Reviews)  30
2. Müzakere (Negotiation)  31
3. Uzlaştırma (Conciliation)  31
4. Arabuluculuk (Mediation)  32
5. Müzakereye Dayalı Anlaşma (Negotiated Settlement)  36
6. Tahkim (Arbitration)  38
7. Toplantı (Meeting)  39
8. Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık Kurumu)  40
a. Genel Olarak Ombudsman  43
b. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Hukukî Statüsü, Kuruluşu, Görevi, Başvuru Usûlü  48
aa. Kamu Denetçiliği Kurumunun Hukukî Statüsü  48
bb. Kamu Denetçiliği Kurumunun Kuruluşu  50
cc. Kamu Denetçiliği Kurumunun “İdareyi Denetleme” Görevi  51
dd. Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvuru Usûlü ve Sonuçları  54
C. İdare Hukukunda Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Faydaları  58
D. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Türk Hukuk Sistemi İçindeki Yeri  60
E. Türk İdare Hukukunda Mevcut Olup Uzlaşma Öneren Münferit Kanunî Düzenlemelerden Bazı Örnekler  62
1. 3533 sayılı “Umumî Mülhak ve Hususî Bütçelerle İdare Edilen Daireler ve Belediyelerle Sermayesinin Tamamı Devlete Veya Belediye Veya Hususî İdarelere Ait Daire ve Müesseseler Arasındaki İhtilâfların Tahkim Yolu ile Halli Hakkında Kanun  63
2. 442 sayılı Köy Kanunu  63
3. 6326 sayılı Petrol Kanunu  63
4. 213 sayılı Vergi Usûl Kanunu  64
5. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu  64
6. 4501 sayılı “Kamu Hizmetleri ile İlgili İmtiyaz Şartlaşma ve Sözleşmelerinden Doğan Uyuşmazlıklarda Tahkim Yoluna Başvurulması Halinde Uyulması Gereken İlkelere Dair Kanun”  64
7. 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname  65
8. 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname  66
9. 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu  67
10. 5894 Sayılı Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun  70
11. 3289 Sayılı Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun  73
12. 6023 sayılı Türk Tabipler Birliği Kanunu  74
13. 5233 Sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanun ,  75
14. Genel İdarî Usûl Kanunu Tasarısı  77
II. TÜRK İDARE HUKUKUNDA HALEN UYGULANMAKTA OLAN VE UYGULANMASINDA YARAR GÖRÜLEN YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİ  79
A. İdarî İtiraz  79
1. İdarî İşleme İtirazın Yapılacağı Yerler  80
2. İtiraz Başvurusunu İncelemeye Yetkili Makam  81
3. Tazminat İstemlerine İlişkin Başvuruların Uzlaşma Yoluyla Çözümü  86
4. İdarî İşlemin İcrâsının Durması  88
5. Kesin İdarî İşleme İtiraz  90
B. 659 Sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname İle Düzenlenen Başvuru  92
1. 659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Amacı  94
2. 659 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Düzenlediği Konular ve Sulh Usûlü  95
C. Sulh Olma  101
1. Sulhun Şartları  103
2. Sulhun Zamanı  103
3. Sulhun Etkisi  103
D. Spor Federasyonlarının Kararlarının Tahkim Yoluyla Çözümü  104
1. Türkiye Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu  104
2. Spor Genel Müdürlüğü Tahkim Kurulu  104
E. Müzakere  104
F. Uzlaştırıcılık veya Arabuluculuk  105
G. Müstakar İçtihat  106
III. İDARE HUKUKUNDA YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİ İLE İLGİLİ OLARAK 659 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE YAPILMASI GEREKEN DEĞİŞİKLİKLER, ELEŞTİRİLER  107
A. Kanun Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar  107
B. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Hangi Kanunda Düzenlenmeli ve Hangi Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Kabûl Edilmelidir?  113
C. Kanun Hazırlanırken Karşılaşılabilecek Güçlükler ve Gözönünde Bulundurulması Gereken Hususlar  115
1. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerine Kimlerin Başvurma Hakkı Olmalıdır?  115
2. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinden Sadece Bir Tanesi mi Kullanılmalıdır? Yoksa Çözüme Ulaşmak İçin Diğer Çeşitlere de Başvurulabilmeli midir?  115
3. Müzakere, Uzlaştırma (veya Arabuluculuk) Süreci Kimin Talebiyle Başlayabilir?  118
4. İdareye; Ferdin Yargı Öncesi Çözüm Usulü Teklifini Kabûl Etmeme Hürriyeti Verilmeli midir?  119
5. Uyuşmazlığın Konusu Üçüncü Kişileri de İlgilendiriyorsa, Sürecin Başlaması İçin “Üçüncü Kişiler” in Katılmayı Kabûl Etmesi Şart mı Olmalıdır?  120
6. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Süreci Başladıktan Sonra Taraflara; İstedikleri Anda Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinden Vazgeçme Hürriyeti Verilmeli midir?  121
7. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Süreci Başladıktan Sonra “Üçüncü Kişiler”e –Ferdin veya İdarenin Yanında Yer Alacak, Uyuşmazlıkla Doğrudan veya Dolaylı İlgili Şahıslara– İstedikleri Anda Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinden Vazgeçme Hürriyeti Verilmeli midir?  121
8. “Temsilci” Kavramı  122
9. İdare ve “Kabûl” Süresi  122
10. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerine Başvurulduğu Zaman “Dava Açma Süresi” Durmalı mıdır? “Dava Açma Süresi” Ne Zaman Durur? “Dava Açma Süresi” Ne Zaman Tekrar İşlemeye Başlar?  124
11. İdarî İşlemin Yürütülmesi Duracak mıdır?  125
12. Taraflar Uzlaştırıcının (Arabulucunun) İsmi Üzerinde Anlaşamazlarsa Ne Olacaktır?  125
13. Kimler Uzlaştırıcı (Arabulucu) Olabilecektir?  126
14. İdare ile Birey Arasındaki Uzlaştırıcı veya Arabulucunun Başkanlığında Yürütülen Görüşmelere Katılan İdare Temsilcisi Uzlaşma/Anlaşma Kararı Vermede Tam Yetkili mi Olmalıdır?  127
15. Uzlaştırıcının (Arabulucunun) Sorumluluğu  128
16. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinde “Süre” nin ve “Süreç” in Başlama Zamanı Ne Zamandır? Müzakerede/Uzlaştırıcılıkta/Arabuluculukta Sürenin Başlama Noktası Başvurudan Sonra Diğer Tarafın Kabûlü Zamanı mıdır? “Uyuşmazlığın Konusunda, İçeriğinde Anlaşma” Zamanı mıdır?  129
17. “Uzlaşma Görüşmeleri Süresi” Ne Kadar Olmalıdır?  131
18. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Uygulanacağı Uyuşmazlıklar “Kanun”la Belirlenmeli Midir?  132
19. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinde “Gizlilik” Esasına Taraflarca Uyulmamasına Uygulanacak Müeyyideler Neler Olmalıdır?  136
20. Yargı Öncesi Çözüm Süreci Sonunda Verilen Kararı “İdare” veya “Fertler” Ne Kadar Sürede Yerine Getirmelidir?  137
21. Yargı Öncesi Çözüm Süreci Sonunda Verilen Kararı “İdare” Yerine Getirmediği Takdirde “Fert” Neler Yapabilmelidir?  137
22. Yargı Öncesi Çözüm Süreci Sonunda Verilen Kararı “Fert” Yerine Getirmediği Takdirde “İdare” Kamu Yararını da Düşünerek Neler Yapabilmelidir?  138
23. Yargı–Öncesi Çözüm Usûlleri Kullanılacağı Zaman Önceden Belirlenmiş Davranış Kuralları, Toplantı Kuralları, Usûl Kuralları Olmalı mıdır?  138
D. Kanunda Yer Alması Düşünülen Çeşitli Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri İçin Ortak Hükümler  139
1. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Amacı  140
2. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri İçin Tarif Edilmesi ve Açıklık Getirilmesi Gereken Kavramlar  141
3. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Kullanılabileceği Haller  141
4. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerinin Kullanılmaması Gereken Haller  141
5. Yargı Öncesi Çözüm Usûllerine Katılımın İsteğe Bağlı Olup Olmaması Hususu  142
6. İdarenin Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Konusunda İlgililere Bilgi Verme Yükümlülüğü  142
7. Uyuşmazlık Konusu Olan İdarî İşlemin Yürütülmesinin Durdurulması  143
8. Tarafsız Kişi  143
9. Gizlilik  143
10. Sürelerin İşlememesi  144
11. Uyuşmazlık Konusu İdarî İşlemin İcrâsının Durması  145
IV. YARGI–ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİNİN BAZI KANUNLARLA VE KURUMLARLA İLİŞKİSİNİN DÜZENLENMESİ  146
A. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri – Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık Kurumu) İlişkisi  146
B. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri –İdarî Yargı İlişkisi  146
C. Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri – Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu İlişkisi  147
V. YARGI ÖNCESİ ÇÖZÜM USÛLLERİNİN UYGULAMADA BAŞARIYA ULAŞABİLMESİ İÇİN UZLAŞTIRICILAR (VEYA ARABULUCULAR) NASIL EĞİTİLMELİDİR?  150
A. Uzlaştırıcı/Arabulucuları Eğitecek Olan Eğiticilerin Eğitilmesi  151
B. Uzlaştırıcı/Arabulucuların Eğitilmesi  151
1. Uzlaştırıcı/Arabulucularda Bulunması Gereken Nitelikler  151
2. Uzlaştırıcı/Arabulucuların Seçilmesi  155
3. Uzlaştırıcı/Arabulucunun Göreve Başlaması ve İlk İncelemesi  156
4. Uzlaştırıcı/Arabulucunun Görevini Yerine Getirme Süresi  156
5. Uzlaştırıcının (Arabulucunun) Verdiği Kararın İdare Tarafından Yerine Getirilmesinin Gerekliliği  157
6. 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanununa Göre Arabuluculuk Eğitimi  157
7. Eğitim Verilecek Konular  158
8. Uzlaştırıcının/ Arabulucunun Ücreti  160
C. İdarenin Eğitilmesi  161
1. İdarenin Yargı Öncesi Çözüm Usûllerini Kabûl Etmeyi İlke Edinmesi  161
2. İdarenin Yargı Öncesi Çözüm Usûlleri Sürecinde Uzlaşmamayı Değil Uzlaşmayı Esas Alması  163
3. İdarî Personelin Eğitilmesi  163
D. Avukatların Eğitilmesi  164
SONUÇ  165
Kaynakça  171
Kavram Dizini  191
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024