Bu kitabın yazılmasındaki amaç, turizm endüstrisi içinde yer alan ve gelecekte de yer alması muhtemel girişimci ve tüm alt, orta ve üst kademe yöneticilere, turizm işletmeciliği ile ilgili temel kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgi vermektir. Bunun yanında, yarının işletme yöneticileri olacak turizm eğitimi alan ve turizm işletmeciliğine ilgi duyan üniversite öğrencilerinin turizm işletmeciliği alanında yararlanabilecekleri bir kaynak kitap niteliği taşımaktadır.
Bu kitap 12 bölüm olarak çoğunluğu İstanbul Üniversitesi olmak üzere farklı üniversitelerde turizm işletmeciliği bölümlerinde uzun zamandır akademik çalışmalar yapan ve ders veren öğretim elemanları ve İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde öğrenim gören lisansüstü öğrenciler tarafından yazılmıştır.
Konu Başlıkları
Turizmde Temel Kavramlar
Turizmin Uluslararası Boyutu
Turizm İşletmeleri
Turizm Pazarlaması Yönetimi
Turizm İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış
Turizm İşletmelerinde Kriz Yönetimi
Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Yönetimi
Turizm İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk ve Etik
Turizm İşletmelerinde Muhasebe, Finans ve Yatırım Proje Değerlemesi