Türkiye'de uzay faaliyetlerine ilişkin yalnızca 23 sayılı Türkiye Uzay Ajansı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi mevcut olup tescil hususu da yalnızca Kararname'nin 4/1-d maddesinde, Türkiye Uzay Ajansı'nın (Türk Uzay Ajansı) görevleri sayılırken zikredilmiş ve BM bünyesinde tescil işlemini yapma görevinin Türk Uzay Ajansı'nda olduğu düzenlenmiştir. Bu noktada Türkiye'nin uzay faaliyetlerini düzenleyen, geniş kapsamlı bir kanuna olan ihtiyacı da ortaya çıkmaktadır.
Ülkemizde uzay faaliyetleri son yıllarda hızlı bir gelişme göstermektedir. Dünyada ise gelişme trendinin çok daha ivmeli olduğunu ve uzay faaliyetlerinin devletlere çok önemli maddi ve siyasi fırsatlar açtığını söylemek mümkündür. Mustafa Kemal Atatürk'ün "İstikbal Göklerdedir" ifadesinde yer bulduğu üzere; göklerde sayılan istikbalin bugün artık gökleri de aştığı ve uzaya evrildiği gözetilerek, Ülkemizin de uzay alanındaki gelişmeleri yakından takip etmesi ve bu alandaki gelişmelerden geri kalmaması gerekmektedir.
Çalışmamız bu kapsamda uzay araçlarının tesciline ilişkin uluslararası topluluğun tümünü ilgilendiren konulara değinirken; Türkiye'nin de bu alandaki eksikliklerine dikkat çekmeyi amaçlamakta ve Türkiye'nin uzay hukuku mevzuatına ilişkin mütevazı öneriler de içermektedir.
Konu Başlıkları
| Uzay Araçlarının Tescilinin Tarihsel Gelişimi, Kaynakları ve Tescile İlişkin Uluslararası Kuruluşlar |
| Uzaya Fırlatılan Araçların Tesciline İlişkin Uluslararası Normatif Düzen |
| Uzay Araçlarının Tescilinde Özel Teşebbüsler ve Uluslararası Örgütlerin Uygulamaları ile Devletlerin Tescile İlişkin Ulusal Düzenlemelerinin İncelenmesi |