Devletlerin yönetimleri ne şekilde olursa olsun örgütlenmelerinde, yerel yönetimlere yer vermişlerdir. Yerel yönetimlerin en önemli kuruluşu da belediye ve özel idarelerdir.
Yönetenlerle, yönetilenler arasında daha yakın ilişkilerin doğmasına sebep olan yerel yönetimler, vatandaşlardaki politik sorumluluk duygusunun gelişmesine de yardımcı olurlar. Bu nedenle yerel yönetimler seçimle iş başına gelen organlarının varlığı sayesinde Demokrasinin yerleşmesine yardımcı olan birer politik antrenman alanı fonksiyonunu da yerine getirirler.
Yerel nitelikteki kamusal hizmetlerin yerel yönetimler tarafından sunulmasının ekonomik gerekçesi, kaynakların optimum etkinlikte kullanılmasını gerçekleştirmek, kısaca kıt kaynaklardan mümkün olan en çok faydayı sağlamaktır.En basit anlamıyla özel idare hizmetlerinin görülmesinde arsa, bina gibi taşınmazlar büyük önem taşımaktadır. Özel idareler, kamu hizmetlerini sağlamak için toprak üstünde çalışmak, arsa ve arazi ile uğraşmak durumunda ve ihtiyacındadır. Kanun koyucu belde ihtiyacının karşılanması için özel idarelere arsa ve arazi edinme satın alma, hibe kabul etme, kamulaştırma v. b. yetkisi vermiştir.
Kitap 2006 ve 2007 de yayımlanan Belediye Gayrimenkulleri, Tüm Yönleriyle Köy Yönetimi ve Muhtarın Görevleri kitaplarının devamı şeklinde tasarlanmıştır. Anayasada tanımlanmış olan Yerel yönetimlerden Belediye, Köy ve Özel İdare üçlemesinin gayrimenkulle ilgili son kitabı halindedir.
Bu çalışma ile özel idarelerin taşınmaz mal tasarrufu ile ilgili dağınık olan yasalar bir araya getirilmiş ve gayrimenkul işlemleri ile tapu sicil ilişkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Bunun yanında söz konusu yasalar açıklanırken yargı kararlarına ve Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve ilgili kurumların genelgelerine de yer verilmiştir.
Konu Başlıkları
| İl Özel İdaresi |
| İl Özel İdarelerinin Taşınmaz Mal Varlıklarının Oluşumu |
| Özel İdareye Ait Taşınmaz Malların Satışı – Mülkiyetten Gayri Ayni Haklarla Sınırlandırılması – Rehnedilmesi ve Tahsisi |
| İl Özel İdaresi ve İmar Uygulaması |