Bu çalışmanın ortaya çıkış mantığı her zaman önümüzde geçerli bir seçenek olarak duran ağızdan ağza pazarlamaya daha fazla dikkat çekmektir. Kitabın birinci bölümünde genel olarak ağızdan ağza iletişim olgusu iletişim teorisi bilgisi içerisinde tanımlanmaktadır. Özellikle ağızdan ağza iletişimin yayılmasını ve etkili olmasını sağlayan unsurlara yer verilmektedir. Ayrıca tüketici satın alma davranışları ile ilişkisi açıklanmaktadır.
İkinci bölümde ise satın alma karar sürecinin sonucunda oluşan memnuniyet ve sadakat gibi kavramlarla ağızdan ağza iletişim ilişkisi ele alınmaktadır. Memnuniyetsizlik ve buna bağlı oluşan şikayet davranışı ise üçüncü bölüm olarak ele alınmaktadır. Dördüncü bölüm yeni bir ürünün pazarlanması sürecinde ağızdan ağza iletişimin etkisi üzerinde durmaktadır. Ürünlerin pazarlara giriş aşamasında ürüne karşı geliştirilen tüketici tepkisi davranış özellikleri ile ağızdan ağza iletişim ilişkisi ele alınmaktadır. Beşinci bölümde ise ağızdan ağza iletişimin internet ortamındaki şekli olan viral pazarlama konusu işlenmektedir. Yeni ve etkili bir pazarlama ortamı olan sanal ortamda bilginin yayılma şekli ele alınmaktadır.
Son bölümde ise tüketicilerin satın alma karar süreçlerine ve aldıkları çeşitli ürünler ve hizmetlere ağızdan ağza iletişimin etkisini belirlemek amacıyla yapılan bir araştırmaya yer verilmiştir.
Konu Başlıkları
| Tüketicilerin Satın Alma Karar Sürecinde Ağızdan Ağıza İletişim ve Özellikleri |
| Müşteri Tatmini ve Sadakati İle Ağızdan Ağıza İletişim |
| Müşteri Şikayet Davranışları ve Ağızdan Ağıza İletişim |
| Yeni Ürünlerin Benimsenmesinde ve Yayılmasında Ağızdan Ağıza İletişimin Etkisi |
| İnternet Ortamında Ağızdan Ağıza Pazarlama |
| Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Kararlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma |