Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Türk Ceza Hukukunda
Marka Hakkına Tecavüz Suçları
Nisan 2023 / 1. Baskı / 230 Syf.
Fiyatı: 400.00 TL
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Başlangıçta mal ve hizmetleri, onları tüketenlerin kolaylıkla ayırt edebilmesi amacıyla kullanılan markalar, zaman içinde bu temel ve ilkel fonksiyonunu aşarak, mal ve hizmetin kalitesine ve hatta bunları sunanların güvenilirliğine ilişkin fikir veren önemli işaretlere dönüşmüşlerdir. Üretim ve tüketim arasındaki ilişkiyi bu denli etkileyen marka kavramının ticari ve sosyal yaşamdaki etkisinin büyüklüğü arttıkça, kamu düzenini ilgilendiren bir konu haline gelmesi de kaçınılmaz olmuştur.

Marka haklarına ilişkin ceza hukuku koruması, marka hukuku disiplininin geçmişi düşünüldüğünde görece genç bir alan olarak kalsa da yüksek hızdaki ticari, teknolojik ve sosyal dönüşüm sebebiyle marka haklarına yönelik suçlarla mücadele de aynı hızla çetinleşmiştir. Örneğin, teknik gelişmeler marka taklitçiliği eylemlerinin "başarı" oranını arttırırken, sosyal medyanın etki alanının genişliği ve bu genişlik sebebiyle kontrolünün zorluğu da taklitçilik eyleminin, engin boyuttaki sanal bilgi yığını içinde kolaylıkla kaybolabilmesine neden olmaktadır. Bu durum da marka sahiplerinin haklarının, markalara güvenen tüketicilerin ve en nihayetinde toplumdaki güven algısının, bir başka deyişle kamu düzeninin korunmasında daha etkin ve caydırıcı uygulamalar için arayışa girilmesi sonucunu doğurmaktadır.

Kitapta ilk olarak, markanın geçirdiği kavramsal değişimler incelenmiştir. Marka hukukunda ceza hukuku korumasının gerekliliğine değinildikten sonra, marka hakkına tecavüz suçlarının Türk hukukunda düzenlenişi ve temyiz mahkemesinin yönelimleri ele alınmıştır. Neticeten, marka hakkına tecavüz suçlarına karşı özgürlük ve güvenlik hakkını sınırlayıcı hapis cezasını dahi öngörmüş olan bu ceza hukuku korumasının, hâlen ticari hacmi oldukça büyük olan bu eylemlerin önüne geçilmesinde nasıl daha caydırıcı bir niteliğe kavuşturulabileceği üzerinde durulmuştur.

Konu Başlıkları
Marka Hakkının Kazanılması ve Korunması
Marka Hakkına İktibas veya İltibas Suretiyle Tecavüz Suçu
Marka Koruması İşaretini Kaldırma Suçu
Marka Hakkı Üzerinde Yetkisiz Tasarrufta Bulunma Suçu
Yargılama Usulü ve Yaptırım
Barkod: 9789750284526
Yayın Tarihi: Nisan 2023
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 230
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
FİKRİ VE SINAİ HAKLARA İLİŞKİN GENEL AÇIKLAMALAR
I. “FİKRİ VE SINAİ HAKLAR” VE “FİKRİ VE SINAİ MÜLKİYET HUKUKU”  17
A. Mülkiyet Hakkı ve Fikri ve Sınai Haklar  19
B. Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukukunun Bir Dalı Olarak “Marka Hukuku” ve “Marka Hakları”  23
İkinci Bölüm
MARKA VE MARKA HAKKINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
I. MARKA HAKLARININ GEÇMİŞİ  25
A. Genel Bilgiler  25
B. Türkiye’de Marka Haklarının Geçmişi  28
1. Cumhuriyet Öncesi Dönem  28
2. Cumhuriyet Dönemi  31
a. 551 sayılı Markalar Kanunu  31
b. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname  34
c. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Düzenlenişi  37
d. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Düzenlenmesi Sorunu  39
II. MARKA KAVRAMI VE UNSURLARI  47
A. Markanın Tanımı  47
B. Markanın Unsurları  49
1. Genel Bilgiler  49
2. İşaret  49
3. Ayırt Edicilik  51
4. Açıklık ve Kesinlik  52
5. Mal ve Hizmet  53
III. MARKANIN İŞLEVLERİ  54
A. Kaynak (Menşe, Köken) Gösterme İşlevi  54
B. Ayırt Etme İşlevi  54
C. Garanti İşlevi  55
D. Reklam İşlevi  56
IV. MARKA TÜRLERİ  56
A. İçerdikleri İşarete Göre Marka Türleri  57
1. Kişi Adları  57
2. Sözcükler ve Sözcük Grupları  57
3. Harfler ve Sayılar  58
4. Şekiller  59
5. Renkler  59
6. Sesler, Kokular ve Tatlar  60
7. Pozisyon ve Hareket Markaları  61
B. Sahiplerine Göre Marka Türleri  62
1. Garanti Markaları  62
2. Bireysel (Ferdi) Marka  62
3. Ortak Marka  63
4. Vekil (Ticari Temsilci veya Acente) Markası  64
C. Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Markalar  64
D. Kullanım Alanlarına Göre Markalar  65
1. Ticaret Markası  65
2. Hizmet Markası  65
E. Tanınmışlık Düzeylerine Göre Markalar  65
1. Alelade Marka  65
2. Tanınmış Marka  65
F. Tescilli ve Tescilli Olmayan Markalar  66
V. MARKANIN DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERDEN FARKLARI  66
A. Ticaret Unvanı ve İşletme Adı  66
B. İnternet Alan Adı (“Domain Name”)  67
C. Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adları  68
VI. TÜRK MARKA HUKUKUNA KAYNAK OLUŞTURAN ULUSLARARASI METİNLER  70
A. Genel Bilgiler  70
B. Paris Sözleşmesi  71
C. Markaların Uluslararası Tescili Konusunda Madrid Protokolü  71
D. Dünya Fikri Mülkiyet Organizasyonu Kurucu Sözleşmesi  72
E. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması (“TRIPS”)  73
F. Markaların Tescili Amacıyla Mal ve Hizmetlerin Uluslararası Sınıflandırılmasına İlişkin Nice Anlaşması  74
G. Markaların Şekilli Elemanlarının Uluslararası Sınıflandırılmasını Tesis Eden Viyana Anlaşması (“Viyana Anlaşması”)  75
H. Marka Kanunu Anlaşması  76
İ. Avrupa Birliği Marka Tüzüğü ve Marka Direktifi  76
VII. 6769 SAYILI SMK KAPSAMINDA MARKA HAKKININ KAZANILMASI VE KORUNMASI  77
A. Marka Hakkının Doğumu ve Mülkiyet Hakkı Bağlamında Değerlendirilmesi  77
B. Marka Hakkının Mutlak Hak Niteliği ve Sınırları  81
C. Marka Hakkının Sona Ermesi  83
VIII. MARKA HAKKININ HUKUKEN KORUNMASININ GEREKLİLİĞİ  85
IX. MARKA HAKLARININ CEZA HUKUKU NORMLARIYLA KORUNMASI GEREKLİLİĞİ  88
Üçüncü Bölüm
6769 SAYILI SINAİ MÜLKİYET KANUNUNDA MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ DÜZENLENİŞİ
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ TÜRK CEZA HUKUKU NORMLARINA İLİŞKİN SINIFLANDIRMADAKİ YERİ  99
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ UNSURLARINA İLİŞKİN ORTAK HÜKÜMLER  103
A. Genel Açıklamalar  103
B. Suçun Konusu  104
C. Fail  107
D. Mağdur  109
E. Netice  114
III. MARKA HAKKINA İKTİBAS VEYA İLTİBAS SURETİYLE TECAVÜZ SUÇU  114
A. Korunan Hukuki Değer  115
B. Fiil  115
1. İktibas Kavramı  119
2. İltibas Kavramı  126
3. Suçun Seçimlik Hareketleri: Mal Üretmek veya Hizmet Sunmak, İthal Etmek veya İhraç Etmek, Satışa Arz Etmek veya Satmak, Ticari Amaçla Satın Almak, Bulundurmak, Depolamak, Nakletmek Fiilleri  134
a. Mal üretmek  134
b. Hizmet etmek  135
c. Satışa arz etmek  135
d. Satmak  137
e. İthal veya İhraç Etmek  137
f. Ticari amaçla satın almak, bulundurmak, nakletmek, depolamak  140
C. Manevi Unsur  146
D. Hukuka Aykırılık Unsuru  150
1. Hakkın Kullanılması  151
a. Markanın Tescile Uygun Kullanımı  151
b. Gerçek Hak Sahipliği  153
2. Hakkın Tüketilmesi  155
3. İlgilinin Rızası  156
4. Dava Açılamayacak Kişiler  158
5. Tecavüzün Mevcut Olmadığına İlişkin Dava  159
E. Kusurluluğu Etkileyen Haller  160
IV. MARKA KORUMASI İŞARETİNİ KALDIRMA SUÇU (SMK M. 30/2)  162
A. İlgili Kanun Hükmü  162
B. Korunan Hukuki Değer  162
C. Mağdur  163
D. Fail  163
E. Konu  163
F. Fiil  164
G. Manevi Unsur  164
H. Hukuka Aykırılık  165
V. MARKA HAKKI ÜZERİNDE YETKİSİZ TASARRUFTA BULUNMA SUÇU
(SMK M. 30/3)  165
A. İlgili Kanun Hükmü  165
B. Korunan Hukuki Değer  166
C. Mağdur  166
D. Fail  167
E. Konu  167
F. Fiil  168
1. Devretmek  168
2. Lisans Vermek  168
3. Rehnetmek  170
G. Manevi Unsur  171
H. Hukuka Aykırılık  171
VI. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ ÖZEL GÖRÜNÜŞ BİÇİMLERİ  172
A. Teşebbüs  172
B. İştirak  177
C. İçtima  179
1. Fikri İçtima  181
2. Zincirleme Suç  184
3. Görünüşte İçtima  187
4. Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Kabahatlerle İçtimaı  187
Dördüncü Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARINDA
YARGILAMA USULÜ VE YAPTIRIM
I. ETKİN PİŞMANLIK  189
II. ŞİKÂYET  191
III. UZLAŞTIRMA  200
IV. KORUMA TEDBİRLERİ  202
V. ZAMANAŞIMI  205
VI. GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME  205
VII. DAVAYA KATILMA  206
VIII. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARINDA YAPTIRIM  207
A. Genel Bilgiler  207
B. Ceza  207
C. Güvenlik Tedbirleri  209
1. Eşya Müsaderesi  209
2. Kazanç Müsaderesi  210
D. Marka Hakkına Tecavüz Suçlarında Tüzel Kişilere Özgü Güvenlik Tedbirleri  211
E. Taklit Markalı Eşya, Makine ve Teçhizat Üzerinde Tescilli Marka Hakkı Sahibine Mülkiyet Hakkı Tanınması  211
Sonuç  213
Kaynaklar  217
Kavram Dizini  227
 


Bedriye İlkiz Tuana Taşkın
Ocak 2024
370.00 TL
Sepete Ekle
M. Mekin Durceylan
Temmuz 2022
330.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar  13
Giriş  15
Birinci Bölüm
FİKRİ VE SINAİ HAKLARA İLİŞKİN GENEL AÇIKLAMALAR
I. “FİKRİ VE SINAİ HAKLAR” VE “FİKRİ VE SINAİ MÜLKİYET HUKUKU”  17
A. Mülkiyet Hakkı ve Fikri ve Sınai Haklar  19
B. Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukukunun Bir Dalı Olarak “Marka Hukuku” ve “Marka Hakları”  23
İkinci Bölüm
MARKA VE MARKA HAKKINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
I. MARKA HAKLARININ GEÇMİŞİ  25
A. Genel Bilgiler  25
B. Türkiye’de Marka Haklarının Geçmişi  28
1. Cumhuriyet Öncesi Dönem  28
2. Cumhuriyet Dönemi  31
a. 551 sayılı Markalar Kanunu  31
b. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname  34
c. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Düzenlenişi  37
d. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Düzenlenmesi Sorunu  39
II. MARKA KAVRAMI VE UNSURLARI  47
A. Markanın Tanımı  47
B. Markanın Unsurları  49
1. Genel Bilgiler  49
2. İşaret  49
3. Ayırt Edicilik  51
4. Açıklık ve Kesinlik  52
5. Mal ve Hizmet  53
III. MARKANIN İŞLEVLERİ  54
A. Kaynak (Menşe, Köken) Gösterme İşlevi  54
B. Ayırt Etme İşlevi  54
C. Garanti İşlevi  55
D. Reklam İşlevi  56
IV. MARKA TÜRLERİ  56
A. İçerdikleri İşarete Göre Marka Türleri  57
1. Kişi Adları  57
2. Sözcükler ve Sözcük Grupları  57
3. Harfler ve Sayılar  58
4. Şekiller  59
5. Renkler  59
6. Sesler, Kokular ve Tatlar  60
7. Pozisyon ve Hareket Markaları  61
B. Sahiplerine Göre Marka Türleri  62
1. Garanti Markaları  62
2. Bireysel (Ferdi) Marka  62
3. Ortak Marka  63
4. Vekil (Ticari Temsilci veya Acente) Markası  64
C. Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Markalar  64
D. Kullanım Alanlarına Göre Markalar  65
1. Ticaret Markası  65
2. Hizmet Markası  65
E. Tanınmışlık Düzeylerine Göre Markalar  65
1. Alelade Marka  65
2. Tanınmış Marka  65
F. Tescilli ve Tescilli Olmayan Markalar  66
V. MARKANIN DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERDEN FARKLARI  66
A. Ticaret Unvanı ve İşletme Adı  66
B. İnternet Alan Adı (“Domain Name”)  67
C. Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adları  68
VI. TÜRK MARKA HUKUKUNA KAYNAK OLUŞTURAN ULUSLARARASI METİNLER  70
A. Genel Bilgiler  70
B. Paris Sözleşmesi  71
C. Markaların Uluslararası Tescili Konusunda Madrid Protokolü  71
D. Dünya Fikri Mülkiyet Organizasyonu Kurucu Sözleşmesi  72
E. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması (“TRIPS”)  73
F. Markaların Tescili Amacıyla Mal ve Hizmetlerin Uluslararası Sınıflandırılmasına İlişkin Nice Anlaşması  74
G. Markaların Şekilli Elemanlarının Uluslararası Sınıflandırılmasını Tesis Eden Viyana Anlaşması (“Viyana Anlaşması”)  75
H. Marka Kanunu Anlaşması  76
İ. Avrupa Birliği Marka Tüzüğü ve Marka Direktifi  76
VII. 6769 SAYILI SMK KAPSAMINDA MARKA HAKKININ KAZANILMASI VE KORUNMASI  77
A. Marka Hakkının Doğumu ve Mülkiyet Hakkı Bağlamında Değerlendirilmesi  77
B. Marka Hakkının Mutlak Hak Niteliği ve Sınırları  81
C. Marka Hakkının Sona Ermesi  83
VIII. MARKA HAKKININ HUKUKEN KORUNMASININ GEREKLİLİĞİ  85
IX. MARKA HAKLARININ CEZA HUKUKU NORMLARIYLA KORUNMASI GEREKLİLİĞİ  88
Üçüncü Bölüm
6769 SAYILI SINAİ MÜLKİYET KANUNUNDA MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ DÜZENLENİŞİ
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ TÜRK CEZA HUKUKU NORMLARINA İLİŞKİN SINIFLANDIRMADAKİ YERİ  99
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ UNSURLARINA İLİŞKİN ORTAK HÜKÜMLER  103
A. Genel Açıklamalar  103
B. Suçun Konusu  104
C. Fail  107
D. Mağdur  109
E. Netice  114
III. MARKA HAKKINA İKTİBAS VEYA İLTİBAS SURETİYLE TECAVÜZ SUÇU  114
A. Korunan Hukuki Değer  115
B. Fiil  115
1. İktibas Kavramı  119
2. İltibas Kavramı  126
3. Suçun Seçimlik Hareketleri: Mal Üretmek veya Hizmet Sunmak, İthal Etmek veya İhraç Etmek, Satışa Arz Etmek veya Satmak, Ticari Amaçla Satın Almak, Bulundurmak, Depolamak, Nakletmek Fiilleri  134
a. Mal üretmek  134
b. Hizmet etmek  135
c. Satışa arz etmek  135
d. Satmak  137
e. İthal veya İhraç Etmek  137
f. Ticari amaçla satın almak, bulundurmak, nakletmek, depolamak  140
C. Manevi Unsur  146
D. Hukuka Aykırılık Unsuru  150
1. Hakkın Kullanılması  151
a. Markanın Tescile Uygun Kullanımı  151
b. Gerçek Hak Sahipliği  153
2. Hakkın Tüketilmesi  155
3. İlgilinin Rızası  156
4. Dava Açılamayacak Kişiler  158
5. Tecavüzün Mevcut Olmadığına İlişkin Dava  159
E. Kusurluluğu Etkileyen Haller  160
IV. MARKA KORUMASI İŞARETİNİ KALDIRMA SUÇU (SMK M. 30/2)  162
A. İlgili Kanun Hükmü  162
B. Korunan Hukuki Değer  162
C. Mağdur  163
D. Fail  163
E. Konu  163
F. Fiil  164
G. Manevi Unsur  164
H. Hukuka Aykırılık  165
V. MARKA HAKKI ÜZERİNDE YETKİSİZ TASARRUFTA BULUNMA SUÇU
(SMK M. 30/3)  165
A. İlgili Kanun Hükmü  165
B. Korunan Hukuki Değer  166
C. Mağdur  166
D. Fail  167
E. Konu  167
F. Fiil  168
1. Devretmek  168
2. Lisans Vermek  168
3. Rehnetmek  170
G. Manevi Unsur  171
H. Hukuka Aykırılık  171
VI. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ ÖZEL GÖRÜNÜŞ BİÇİMLERİ  172
A. Teşebbüs  172
B. İştirak  177
C. İçtima  179
1. Fikri İçtima  181
2. Zincirleme Suç  184
3. Görünüşte İçtima  187
4. Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Kabahatlerle İçtimaı  187
Dördüncü Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARINDA
YARGILAMA USULÜ VE YAPTIRIM
I. ETKİN PİŞMANLIK  189
II. ŞİKÂYET  191
III. UZLAŞTIRMA  200
IV. KORUMA TEDBİRLERİ  202
V. ZAMANAŞIMI  205
VI. GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME  205
VII. DAVAYA KATILMA  206
VIII. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARINDA YAPTIRIM  207
A. Genel Bilgiler  207
B. Ceza  207
C. Güvenlik Tedbirleri  209
1. Eşya Müsaderesi  209
2. Kazanç Müsaderesi  210
D. Marka Hakkına Tecavüz Suçlarında Tüzel Kişilere Özgü Güvenlik Tedbirleri  211
E. Taklit Markalı Eşya, Makine ve Teçhizat Üzerinde Tescilli Marka Hakkı Sahibine Mülkiyet Hakkı Tanınması  211
Sonuç  213
Kaynaklar  217
Kavram Dizini  227
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024