Turizm eğitimi adı altında toplanabilecek genel ve mesleki eğitimin standart reçetelere bağlanmasının kolay olmayacağı muhakkaktır. Diğer bir ifade ile turizm eğitiminin çeşitli tür ve düzeyde yürütülmesinin yanında, bu çerçevede değişik programlar ve bu programların da çözümüne ilişkin çeşitli seçenekler mevcuttur. Tabii ki bu seçenekler deneysel uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi, benzer amaçlı eğitim standartları gibi etkenler tarafından kısıtlanırlar.
Bu düşüncelerle ele aldığımız “Ağırlama Hizmet İşletmelerinde Yiyecek İçecek İşletmeciliği ve Yönetimi ” adlı kitap içerik olarak bu konuda eğitim alanlara yönelik olmakla birlikte, sektördeki profesyonellere de katkıda bulunabilecek şekilde kaleme alınmaya çalışılmıştır. Kitapta konular bir süreç çerçevesinde el alınırken anlatımı desteklemek için örneklere de yer verilmeye çalışılmıştır.
Kitabın ilk bölümlerinde; İşletme ile temel kavramlar, yönetim fonksiyonları, yiyecek içecek işletmeleri, dekoratif özellikleri ve bu işletmelerde kullanılan araç ve gereçler tanıtılmaya çalışılmıştır. Daha sonraki bölümlerinde yiyecek içecekle ilgili ön hizmet(servis) ve üretim(mutfak) konuları ele alınmıştır. Son bölümlerinde ise; yiyecek içecek, personel maliyetleri, pazarlama konusu irdelenmiş, maliyet ve satış analizlerine yer verilmiştir.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği” adlı bu kitabın, akademik çevre ve yiyecek içecek sektöründeki Türkçe kaynak sıkıntısını gidermeye katkıda bulanabileceğini düşünmekteyiz.
Konu Başlıkları
| İşletmecilik İle İlgili Temel Kavramlar İşletmenin Çevresi ve İşletme Yönetimi |
| Yiyecek İçecek İşletmelerinde Dekoratif ve İşlevsel Tasarım |
| Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması, Organizasyon Yapıları, Çalışan Personelin Özellikleri ve İş Tanımları |
| Yiyecek İçecek Servisinde Kullanılan Malzemeler Hijyen–Sanitasyon ve İş Güvenliği |
| Yiyecek İçecek İşletmelerinde Mise En Place (Ön Hazırlık),Müşteri İlişkileri ve Hesap Tahsil Yöntemleri |
| Yiyecek İçecek İşletmelerinde Mönü Tanzimi, Mönü Çeşitleri ve Mönün Fiyatlandırılması |
| Yiyecek İçecek İşletmelerinde Rezarvasyon, Servis Yöntemleri, Servis Akış Düzeni ve Servis Departmanında İletişim ve İşbirliğini |
| İçkilerin Sınıflandırılması, Servise Hazırlanış Şekilleri, Likörler ve Şaraplar |
| Yiyecek İçecek Üretim Süreci Maliyet ve Satış Analizleri |