Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Geçmişten Günümüze Örneklerle
Türkiye'de Halkla İlişkilerin Gelişimi
Kasım 2012 / 1. Baskı / 360 Syf.
Fiyatı: 395.00 TL
İndirimli: 55.00 TL (%86)
24 saat içerisinde temin edilir.
 
Sepete Ekle
   

Halka ilişkilerin felsefi ve toplumsal boyutlarını inceleyen çalışmalar ağırlıklı olarak yurt dışında bulunmaktadır. Ülkemizde bu tür kitaplar maalesef fazla bulunmamaktadır.

Bu kitap, ülkemizdeki “Halkla İlişkiler”in tarihçesini ve özellikle de Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet sonrası dönemde mevcut iktidar aktörlerinin ve şirketlerin halka ilişkiler politikalarını ve yapılan uygulamaları irdelemektedir.

Eserde, yüzlerce belge, geçmişten günümüze yayınlanan gazetelerin taranması, bu taramalarda elde edilen örnek uygulamalar ve konunun uzmanları ile yapılan derinlemesine görüşmelerle Türkiye’deki halkla ilişkiler uygulamaları ve bu uygulamaların davranışsal yönü ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.

Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişiminin siyasi, ekonomik, sosyal ve teknik şartlarla nasıl şekillendiği okuyucuya sunulmuştur. Bu yönüyle çalışma Türkiye tarihinin halkla ilişkiler uygulamalarıyla ele alındığı, araştırmacılar için önemli bir kaynak kitap olacaktır.

Not: Özel indirime giren kitapların kapaklarında, normal kullanımını engellemeyecek şekilde, yıpranma veya küçük hasarlar bulunabilir.

Konu Başlıkları
Sosyal Teorideki İktidar Tartışmaları
Asimetrik ve Simetrik İktidar
İktidar Araçları (Bilgi, İdeoloji, Söylem, Şiddet ve Sermaye)
Halkla ilişkiler
Halkla İlişkiler ve İktidar Bağlantısı
Asimetrik ve Simetrik Halkla İlişkiler
Cumhuriyet Öncesi Siyasi, Ekonomik ve Sosyal Durum
Cumhuriyet Öncesi Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler Uygulamaları
Cumhuriyet Dönemi Siyasi, Ekonomik ve Sosyal Durum
Cumhuriyet Dönemi Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler Uygulamaları
Cumhuriyet Öncesi Dönemden 2000 Yılı’na Örnek Halkla İlişkiler Uygulamaları
Cumhuriyet Öncesi Dönemden 2000 Yılı’na Halkla İlişkiler Uygulamalarının Davranışsal Yönü
Barkod: 9789750221415
Yayın Tarihi: Kasım 2012
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 360
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Sunuş  5
Önsöz  7
GİRİŞ  17
1. BÖLÜM
SOSYAL TEORİDEKİ ÇATIŞMACI VE İŞLEVSELCİ TEORİLER BAĞLAMINDA İKTİDAR VE İKTİDAR ÖZNESİ OLARAK HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1.1. SOSYAL TEORİDEKİ İKTİDAR TARTIŞMALARI  21
1.1.1. Asimetrik İktidar ve Asimetrik İktidar Tartışmaları  27
1.1.1.1. Asimetrik İktidar Tartışmaları  28
1.1.1.1.1. Karl Marx  28
1.1.1.1.2. Friedrich Nietzsche  32
1.1.1.1.3. Max Weber  35
1.1.1.1.4. Michel Foucault  38
1.1.1.1.5. Louis Althusser  41
1.1.1.1.6. Pierre Bourdieu  43
1.1.2. Simetrik İktidar ve Simetrik İktidar Tartışmaları  46
1.1.2.1. Simetrik İktidar Tartışmaları  47
1.1.2.1.1. Emile Durkheim  47
1.1.2.1.2. Hannah Arendt  49
1.1.2.1.3. Talcott Parsons  50
1.1.2.1.4. Niklas Luhmann  51
1.1.2.1.5. Anthony Giddens  54
1.1.3. İktidarın Araçları  55
1.1.3.1. Bilgi  55
1.1.3.2. İdeoloji  58
1.1.3.3. Söylem  60
1.1.3.4. Şiddet  62
1.1.3.5. Sermaye  65
1.2. HALKLA İLİŞKİLER  67
1.3. HALKLA İLİŞKİLER VE İKTİDAR BAĞLANTISI  68
1.4. İKTİDAR ÇEŞİTLERİ BAĞLAMINDA HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNİN ANALİZİ  73
1.4.1. Asimetrik Halkla İlişkiler  73
1.4.2. Simetrik Halkla İlişkiler  77
2. BÖLÜM
İKTİDAR KAVRAMI VE İKTİDAR ARAÇLARI BAĞLAMINDA CUMHURİYET ÖNCESİ DÖNEM’DEN ÇOK PARTİLİ DÖNEM’E TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
2.1. CUMHURİYET ÖNCESİ SİYÂSÎ, EKONOMİK VE SOSYAL DURUM GENEL DEĞERLENDİRME  83
2.2. Cumhuriyet Öncesi Halkla İlişkiler Uygulamaları  86
2.2.1. Eski Türk Devletleri’nde Halkla İlişkiler Uygulamaları  87
2.2.2. Osmanlı Dönemi Halkla İlişkiler Uygulamaları  89
2.2.2.1 Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  89
2.2.2.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  97
2.2.3. Milli Mücadele Dönemi Halkla İlişkiler Uygulamaları  99
2.3. CUMHURİYET’İN İLANI’NDAN ÇOK PARTİLİ DÖNEM’E SİYÂSÎ, EKONOMİK VE SOSYAL DURUM GENEL DEĞERLENDİRME  102
2.3.1. Cumhuriyet’in İlanı’ndan Çok Partili Dönem’e (1923-1945) Halkla İlişkiler Uygulamaları  106
2.3.1.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  107
2.3.1.1.1. Cumhuriyet Dönemi Devrimler  108
2.3.1.1.1.1. Saltanatın Kaldırılması  109
2.3.1.1.1.2. Cumhuriyet’in İlanı  109
2.3.1.1.1.3. Halifeliğin Kaldırılması  110
2.3.1.1.1.4. Şapka ve Kıyafet Devrimi  111
2.3.1.1.1.5. Harf Devrimi  114
2.3.1.1.1.6. Kadınlara Siyasal Hakların Tanınması  119
2.3.1.1.1.7. Halkevleri  121
2.3.1.1.2. Halkla İlişkiler Uygulamaları Olarak Kamu’nun Yaptığı ve Yönlendirdiği Sergi ve Kongreler  1 2 4
2.3.1.1.2.1. İzmir İktisat Kongresi (1923) ve Yerli Malları Sergisi  124
2.3.1.1.2.2. Uluslararası Ticaret Sergisi  12 5
2.3.1.1.2.3. Milli İktisat ve Tasarruf Cemiyeti ve Kampanyaları  126
2.3.1.1.2.3.1. 1930’lardaki Yerli Ürün Sergileri ve Kongreler  131
2.3.1.1.2.3.1.1. Milli Sanayi ve Numune Sergisi ve Sanayi Kongresi  132
2.3.1.1.2.3.1.2. Ziraat Teknik Sergisi  138
2.3.1.1.2.3.1.3. İkinci Milli Sanayi Sergisi  138
2.3.1.1.2.3.1.4. On Yıl İktisat Sergisi  138
2.3.1.1.3. Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Halkla İlişkiler Uygulamaları  140
2.3.1.1.3.1. Sümerbank  140
2.3.1.1.3.2. Sümerbank Nazilli Basma Fabrikası  141
2.3.1.1.3.3. Kayseri Pamuklu Sanayi Müessesi  142
2.3.1.1.3.4. Karabük Demir Çelik İşletmeleri  143
2.3.1.1.3.5. Eskişehir ve Sivas Cer Atölyeleri  144
2.3.1.1.4. Türk Seyyahin Cemiyeti  144
2.3.1.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  145
2.3.1.2.1. İş Bankası  145
2.3.1.2.2. Singer Dikiş Makinesi  150
2.3.1.2.3. Hacı Bekir Lokumu  151
2.3.1.2.4. Kutulu ve Markalı İlk Zeytinyağı Kristal  151
2.3.1.2.5. Broderi Narin  152
2.3.1.2.6. Nestle  152
2.3.1.2.7. Alevli Züccaciye  152
2.3.1.2.8. Necip Akar  153
2.3.1.2.9. Egebank  154
3. BÖLÜM
İKTİDAR KAVRAMI VE İKTİDAR ARAÇLARI BAĞLAMINDA ÇOK PARTİLİ DÖNEM’DEN 2000 YILI’NA TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
3.1. 1946-1960 Yılları Siyâsî, Ekonomik ve Sosyal Durum Genel Değerlendirme  157
3.2. 1946-1960 Yılları Halkla İlişkiler Uygulamaları  160
3.2.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  161
3.2.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  162
3.2.2.1. Unilever (Sana)  162
3.2.2.2. Eczacıbaşı  164
3.2.2.2.1. İpana  164
3.2.2.3. Necip Akar  165
3.2.2.4. Kazova Triko  165
3.2.2.5. İş Bankası  166
3.2.2.6. Demirbank  167
3.3. 1961-1980 YILLARI SİYÂSÎ, EKONOMİK VE SOSYAL DURUM GENEL DEĞERLENDİRME  169
3.4. 1961-1980 Yılları Halkla İlişkiler Uygulamaları  170
3.4.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  173
3.4.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  178
3.4.2.1. Eczacıbaşı Spor Kulübü  178
3.4.2.1.1. İstanbul Kültür Sanat Vakfı  179
3.4.2.2. Koç Holding  179
3.4.2.2.1. Vehbi Koç Vakfı  180
3.4.2.2.2. Arçelik  181
3.4.2.3. Sabancı Holding  182
3.4.2.3.1. Hacı Ömer Sabancı Vakfı  183
3.4.2.4. Alarko Holding  183
3.4.2.5. Zeki Başeskioğlu  184
3.4.2.6. Anadolu Grubu  184
3.4.2.6.1. Anadolu Grubu Vakfı  184
3.4.2.6.2. Efes  185
3.4.2.7. Eti  185
3.4.2.8. Dyo  186
3.4.2.9. Kale Kilit  186
3.4.2.10. İş Bankası  186
3.5. 1981-2000 Yılları Siyâsî, Ekonomik ve Sosyal Durum Genel Değerlendirme  190
3.6. 1981-2000 Yılları Halkla İlişkiler Uygulamaları  193
3.6.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  195
3.6.1.1. Tarım Satış Kooperatifleri Birliği(TARİŞ)  198
3.6.1.2. Türk Eximbank 10.Yıl Kutlama Etkinlikleri  199
3.6.1.3. Aspendos Uluslar arası Opera ve Bale Festivali Projesi  200
3.6.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  200
3.6.2.1. Philip Morris ve Sabancı Holding Kanuni Sultan Süleyman Çağı Sergisi  201
3.6.2.2. Borusan Otomotiv  201
3.6.2.3. Boyner Holding  202
3.6.2.4.Eczacıbaşı Holding Vitra Seramik Sanat Atölyesi  203
3.6.2.4.1. İstanbul Kültür Sanat Vakfı  203
3.6.2.5. Hacı Ömer Sabancı Vakfı  203
3.6.2.6. Koç Vakfı  204
3.6.2.7. Zorlu Holding  205
3.6.2.8. Kartal Makarna  205
3.6.2.9. Çanakkale Seramik  206
3.6.2.10. Yaşar Holding  206
3.6.2.10.1. Dyo  207
3.6.2.11. Kale Kilit  207
3.6.2.12. Migros  208
3.6.2.13. Elginkan Topluluğu  208
3.6.2.14. Şişecam  208
3.6.2.15. Mensucat Santral Anne Çocuk Eğitim Programı  209
3.6.2.16. Unilever/Becel Lansmanı  210
3.6.2.17. Unilever/ Rama Margarin/İzmir Kuş Cenneti Rama Cansuyu Projesi  212
3.6.2.18. Unilever/Komili ve Akdeniz Beslenme Kültürü  213
3.6.2.19. Unilever/Rama Lezzetin Öyküsü Sergisi  214
3.6.2.20. MarSa/Luna Margarin  215
3.6.2.21. Sabancı Holding Halka Açılma Kampanyası  216
3.6.2.21.1. Altın Harfler Sakıp Sabancı Koleksiyonu’ndan Osmanlı Hat Sanatı Amerika Sergileri  217
3.6.2.22. Stefanel Türkiye/ Yaşadığı Çevreyi Koruyan Stefanel Çocukları  218
3.6.2.23.Borusan Holding/ Borusan Kültür ve Sanat Merkezi  218
3.6.2.24. Opel Astra Kriz İletişimi  219
3.6.2.25. Besan Besin Sanayi Geleneksel Toptancılar Gecesi ve Ekspress Çorba Tanıtımı  219
3.6.2.26. HalkYaşam Sigorta/ İlk Yardım İçin İlk Adım Kampanyası  220
3.6.2.27. Şark Hayat Sigorta/Koç Allianz Hayat Sigorta  220
3.6.2.27.1. Şark Hayat Sigorta Büyüyen Galatasaraylı Projesi  221
3.6.2.28. Koç Allianz Hayat Sigorta Yaşlılar Kampanyası  221
3.6.2.29. Siemens  222
3.6.2.30. Sweet’n Low Lansmanı  223
3.6.2.31. Nestle-Mis Süt  223
3.6.2.32. Öztiryakiler Festival Projesi  224
3.6.2.33. Visa İnternational Türkiye Sponsorluk Etkinliği  225
3.6.2.34. Gedik Menkul Değerler Denizli Basın Turu  225
3.6.2.35. Europay İnternational/Mastercard /Çağdaş Kart Projesi  225
3.6.2.35.1. Europay İnternational/Mastercard/Fransa 98 Dünya Kupası  226
3.6.2.36. Berdan Tekstil Sponsorluk Etkinliği  226
3.6.2.37. De Beers Aşkın Gücü Sergisi  227
3.6.2.37.1. De Beers Çağdaş Pırlanta Tasarım Yarışması ve Beyaz Düşler ve Pırlantalar Etkinliği  228
3.6.2.38. World Gold Council(WGC ), Gold Trends’99 Altın Takı ve Altında Tasarım Yarışması  228
3.6.2.39. İsrail Elmas Enstitüsü’nün Türk Kuyumcu Sektörü İle Tanıştırılması Etkinliği  229
3.6.2.40. Oriflame Türkiye’nin En Başarılı Kadınları Projesi  229
3.6.2.41. Unilever/ Cif Temizlik Treni Projesi  230
3.6.2.41.1. Unilever/ Cif Geçmişin Işıltısı Gelecekte de Parlasın Projesi  231
3.6.2.42. Sabancı/Mitsubishi Carisma Otomobilleri’nin Türkiye Lansmanı  231
3.6.2.43. Microsoft Türkiye Bilgiye Yolculuk Turu Projesi  231
3.6.2.44. List 2000 Bilişim Teknolojileri’nin Lansmanı  232
3.6.2.45. Chıvas Regal Başaran Türkiye Özel Ödülü Projesi  232
3.6.2.46. Alarko Holding  233
3.6.2.47. Swissotel-The Bosphorus Viyana Opera Balosu Projesi  234
3.6.2.48. İsviçre Ticaret Odası Derneği, İsviçre…İsviçre’97 Projesi  235
3.6.2.49. TEMA Erozyonla Mücadele Haftası Projesi  235
3.6.2.50. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Cumhuriyet Sergisi  236
3.6.2.51. Koç Holding/Aygaz Ev Kazalarına Karşı Uyarıyor Projesi  236
3.6.2.52. Efes  238
3.6.2.53. Dedeman Holding  239
3.6.2.54. Egebank  240
3.6.2.55. Demirbank  240
3.6.2.56. İş Bankası  243
3.6.2.57. Fa Fantastik Tour’98 Projesi  244
3.6.2.58. Viking Kağıt Lily ve Senso Temizlik Kağıtları Tüketici Kampanyası  244
3.6.2.59. Akzo Nobel Kemipol Yaz Kampanyası  245
4. BÖLÜM
TÜRKİYE’DEKİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARININ TESPİTİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA
4.1. ARAŞTIRMA VE YÖNTEM  247
4.1.1. Sorun  247
4.1.2. Amaç  247
4.1.3. Yöntem  248
4.1.3.1. Araştırma Modeli  248
4.1.3.2. Evren ve Örneklem  249
4.1.3.3. Veriler ve Toplanması  250
4.1.3.4. Verilerin Çözümü ve Yorumlanması  254
4.2. Bulgular  256
4.2.1 Araştırma Sonuçları  256
4.2.1.1. Belge Tarama  256
4.2.1.2. İçerik Analizi  258
4.2.1.2.1.Kurum Haberleri İçerik Analizi  258
4.2.1.2.1.1. Gazete Haber Dağılımları  258
4.2.1.2.1.2. Yıllara Göre Haber Dağılımları  258
4.2.1.2.1.3. Yirmi Yıllık Periyotlarda Haber Dağılımları  259
4.2.1.2.1.4. Aylara Göre Haber Dağılımları  259
4.2.1.2.1.5. Sayfa Numaralarına Göre Haber Dağılımları  259
4.2.1.2.1.6. Ürün veya Hizmet Kategorisine Göre Haber Dağılımları  260
4.2.1.2.1.7. Sektörlere Göre Haber Dağılımları  260
4.2.1.2.1.8. Anakategorilere Göre Haber Dağılımları  261
4.2.1.2.1.9. Etkinlik Kategorisinin Unsurları  262
4.2.1.2.1.10. Toplantı Kategorisinin Unsurları  263
4.2.1.2.1.11. Açılış Kategorisinin Unsurları  264
4.2.1.2.1.12. Kutlama Kategorisinin Unsurları  265
4.2.1.2.1.13. Gelişme Kategorisinin Unsurları  265
4.2.1.2.1.14. Değişiklik Kategorisinin Unsurları  266
4.2.1.2.1.15. Ekonomik Kategorisinin Unsurları  266
4.2.1.2.1.16. Görüş Kategorisinin Unsurları  267
4.2.1.2.1.17. Ek Hizmet Kategorisinin Unsurları  267
4.2.1.2.1.18. Kampanya Kategorisinin Unsurları  268
4.2.1.2.1.19. Verilerin Çarpraz Karşılaştırılması  269
4.2.1.2.1.19.1. Yıllara Göre Sektörün Dağılımları  269
4.2.1.2.1.19.2. Yıllara Göre Ürün veya Hizmet Üreten Kurumların Dağılımları  272
4.2.1.2.1.19.3. Ürün veya Hizmete Göre Ana Kategorilerin Dağılımları  272
4.2.1.2.1.19.4. Ana Kategorilerin Yıllara Göre Dağılımları  274
4.2.1.2.1.19.5. Etkinlik Kategorilerinin Yıllara Göre Dağılımları  277
4.2.1.2.2. Kamu (Siyasal İktidar Aktörleri) Haberlerinin İçerik Analizi  279
4.2.1.2.2.1. Gazete Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.2. Yirmi Yıllık Periyotlarda Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.3. Aylara Göre Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.4. Sayfa Numaralarına Göre Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.5. Siyasal iktidar Aktörlerine Göre Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.6. Anakategorilere Göre Haber Dağılımları  281
4.2.1.2.2.7. Etkinlik Kategorisinin Unsurları  281
4.2.1.2.2.8. Toplantı Kategorisinin Unsurları  282
4.2.1.2.2.9. Değişiklik Kategorisinin Unsurları  283
4.2.1.2.2.10. Ekonomik Kategorisinin Unsurları  283
4.2.1.2.2.11. Ek Hizmet Kategorisinin Unsurları  284
4.2.1.2.2.12. Yayın Kategorisinin Unsurları  284
4.2.1.2.2.13. İç ve Dış Uygulama Kategorisinin Unsurları  285
4.2.1.2.2.14. Personel ve Üye Kategorisinin Unsurları  285
4.2.1.2.2.15. Gezi Kategorisinin Unsurları  286
4.2.1.2.2.16. Verilerin Çarpraz Karşılaştırılması  286
4.2.1.2.2.16.1. Yıllara Göre Siyasal İktidar Aktörleri  286
4.2.1.2.2.16.2. Siyasal İktidar Aktörlerine Göre Ana Kategorilerin Dağılımları  287
4.2.1.2.2.16.3. Yıllara Göre Ana Kategorilerin Dağılımları  289
4.2.1.2.2.16.4. Yıllara Göre Etkinlik Kategorilerinin Dağılımları  291
4.2.1.2.2.16.5. Siyasal İktidar Aktörlerinin Etkinlik Kategorilerine Göre Dağılımları  292
4.2.1.3. Derinlemesine Görüşme  292
4.2.1.4. Genel Nitel Sonuç ve Tartışma  296
SONUÇ  299
EKLER
Ek 1: Basında Şapka Devrimi Örnek Haberler  313
EK 2: Kurumların Halkla İlişkiler Uygulamalarının Grunig ve Hunt’ın Ortaya Attığı Özellikler Üzerinden Tablolaştırılması  317
Kaynakça  339
Kavram Dizini  355
 


Nigar Çağla Mutlucan
Kasım 2024
258.00 TL
Sepete Ekle
Canan Çetin ...
Ekim 2024
299.50 TL
Sepete Ekle
Fatma Geçikli
Eylül 2024
249.50 TL
Sepete Ekle
Füsun Çınar Altıntaş ...
Eylül 2024
130.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Sunuş  5
Önsöz  7
GİRİŞ  17
1. BÖLÜM
SOSYAL TEORİDEKİ ÇATIŞMACI VE İŞLEVSELCİ TEORİLER BAĞLAMINDA İKTİDAR VE İKTİDAR ÖZNESİ OLARAK HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1.1. SOSYAL TEORİDEKİ İKTİDAR TARTIŞMALARI  21
1.1.1. Asimetrik İktidar ve Asimetrik İktidar Tartışmaları  27
1.1.1.1. Asimetrik İktidar Tartışmaları  28
1.1.1.1.1. Karl Marx  28
1.1.1.1.2. Friedrich Nietzsche  32
1.1.1.1.3. Max Weber  35
1.1.1.1.4. Michel Foucault  38
1.1.1.1.5. Louis Althusser  41
1.1.1.1.6. Pierre Bourdieu  43
1.1.2. Simetrik İktidar ve Simetrik İktidar Tartışmaları  46
1.1.2.1. Simetrik İktidar Tartışmaları  47
1.1.2.1.1. Emile Durkheim  47
1.1.2.1.2. Hannah Arendt  49
1.1.2.1.3. Talcott Parsons  50
1.1.2.1.4. Niklas Luhmann  51
1.1.2.1.5. Anthony Giddens  54
1.1.3. İktidarın Araçları  55
1.1.3.1. Bilgi  55
1.1.3.2. İdeoloji  58
1.1.3.3. Söylem  60
1.1.3.4. Şiddet  62
1.1.3.5. Sermaye  65
1.2. HALKLA İLİŞKİLER  67
1.3. HALKLA İLİŞKİLER VE İKTİDAR BAĞLANTISI  68
1.4. İKTİDAR ÇEŞİTLERİ BAĞLAMINDA HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNİN ANALİZİ  73
1.4.1. Asimetrik Halkla İlişkiler  73
1.4.2. Simetrik Halkla İlişkiler  77
2. BÖLÜM
İKTİDAR KAVRAMI VE İKTİDAR ARAÇLARI BAĞLAMINDA CUMHURİYET ÖNCESİ DÖNEM’DEN ÇOK PARTİLİ DÖNEM’E TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
2.1. CUMHURİYET ÖNCESİ SİYÂSÎ, EKONOMİK VE SOSYAL DURUM GENEL DEĞERLENDİRME  83
2.2. Cumhuriyet Öncesi Halkla İlişkiler Uygulamaları  86
2.2.1. Eski Türk Devletleri’nde Halkla İlişkiler Uygulamaları  87
2.2.2. Osmanlı Dönemi Halkla İlişkiler Uygulamaları  89
2.2.2.1 Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  89
2.2.2.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  97
2.2.3. Milli Mücadele Dönemi Halkla İlişkiler Uygulamaları  99
2.3. CUMHURİYET’İN İLANI’NDAN ÇOK PARTİLİ DÖNEM’E SİYÂSÎ, EKONOMİK VE SOSYAL DURUM GENEL DEĞERLENDİRME  102
2.3.1. Cumhuriyet’in İlanı’ndan Çok Partili Dönem’e (1923-1945) Halkla İlişkiler Uygulamaları  106
2.3.1.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  107
2.3.1.1.1. Cumhuriyet Dönemi Devrimler  108
2.3.1.1.1.1. Saltanatın Kaldırılması  109
2.3.1.1.1.2. Cumhuriyet’in İlanı  109
2.3.1.1.1.3. Halifeliğin Kaldırılması  110
2.3.1.1.1.4. Şapka ve Kıyafet Devrimi  111
2.3.1.1.1.5. Harf Devrimi  114
2.3.1.1.1.6. Kadınlara Siyasal Hakların Tanınması  119
2.3.1.1.1.7. Halkevleri  121
2.3.1.1.2. Halkla İlişkiler Uygulamaları Olarak Kamu’nun Yaptığı ve Yönlendirdiği Sergi ve Kongreler  1 2 4
2.3.1.1.2.1. İzmir İktisat Kongresi (1923) ve Yerli Malları Sergisi  124
2.3.1.1.2.2. Uluslararası Ticaret Sergisi  12 5
2.3.1.1.2.3. Milli İktisat ve Tasarruf Cemiyeti ve Kampanyaları  126
2.3.1.1.2.3.1. 1930’lardaki Yerli Ürün Sergileri ve Kongreler  131
2.3.1.1.2.3.1.1. Milli Sanayi ve Numune Sergisi ve Sanayi Kongresi  132
2.3.1.1.2.3.1.2. Ziraat Teknik Sergisi  138
2.3.1.1.2.3.1.3. İkinci Milli Sanayi Sergisi  138
2.3.1.1.2.3.1.4. On Yıl İktisat Sergisi  138
2.3.1.1.3. Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Halkla İlişkiler Uygulamaları  140
2.3.1.1.3.1. Sümerbank  140
2.3.1.1.3.2. Sümerbank Nazilli Basma Fabrikası  141
2.3.1.1.3.3. Kayseri Pamuklu Sanayi Müessesi  142
2.3.1.1.3.4. Karabük Demir Çelik İşletmeleri  143
2.3.1.1.3.5. Eskişehir ve Sivas Cer Atölyeleri  144
2.3.1.1.4. Türk Seyyahin Cemiyeti  144
2.3.1.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  145
2.3.1.2.1. İş Bankası  145
2.3.1.2.2. Singer Dikiş Makinesi  150
2.3.1.2.3. Hacı Bekir Lokumu  151
2.3.1.2.4. Kutulu ve Markalı İlk Zeytinyağı Kristal  151
2.3.1.2.5. Broderi Narin  152
2.3.1.2.6. Nestle  152
2.3.1.2.7. Alevli Züccaciye  152
2.3.1.2.8. Necip Akar  153
2.3.1.2.9. Egebank  154
3. BÖLÜM
İKTİDAR KAVRAMI VE İKTİDAR ARAÇLARI BAĞLAMINDA ÇOK PARTİLİ DÖNEM’DEN 2000 YILI’NA TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
3.1. 1946-1960 Yılları Siyâsî, Ekonomik ve Sosyal Durum Genel Değerlendirme  157
3.2. 1946-1960 Yılları Halkla İlişkiler Uygulamaları  160
3.2.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  161
3.2.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  162
3.2.2.1. Unilever (Sana)  162
3.2.2.2. Eczacıbaşı  164
3.2.2.2.1. İpana  164
3.2.2.3. Necip Akar  165
3.2.2.4. Kazova Triko  165
3.2.2.5. İş Bankası  166
3.2.2.6. Demirbank  167
3.3. 1961-1980 YILLARI SİYÂSÎ, EKONOMİK VE SOSYAL DURUM GENEL DEĞERLENDİRME  169
3.4. 1961-1980 Yılları Halkla İlişkiler Uygulamaları  170
3.4.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  173
3.4.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  178
3.4.2.1. Eczacıbaşı Spor Kulübü  178
3.4.2.1.1. İstanbul Kültür Sanat Vakfı  179
3.4.2.2. Koç Holding  179
3.4.2.2.1. Vehbi Koç Vakfı  180
3.4.2.2.2. Arçelik  181
3.4.2.3. Sabancı Holding  182
3.4.2.3.1. Hacı Ömer Sabancı Vakfı  183
3.4.2.4. Alarko Holding  183
3.4.2.5. Zeki Başeskioğlu  184
3.4.2.6. Anadolu Grubu  184
3.4.2.6.1. Anadolu Grubu Vakfı  184
3.4.2.6.2. Efes  185
3.4.2.7. Eti  185
3.4.2.8. Dyo  186
3.4.2.9. Kale Kilit  186
3.4.2.10. İş Bankası  186
3.5. 1981-2000 Yılları Siyâsî, Ekonomik ve Sosyal Durum Genel Değerlendirme  190
3.6. 1981-2000 Yılları Halkla İlişkiler Uygulamaları  193
3.6.1. Kamuda Halkla İlişkiler Uygulamaları  195
3.6.1.1. Tarım Satış Kooperatifleri Birliği(TARİŞ)  198
3.6.1.2. Türk Eximbank 10.Yıl Kutlama Etkinlikleri  199
3.6.1.3. Aspendos Uluslar arası Opera ve Bale Festivali Projesi  200
3.6.2. Özel Sektör Halkla İlişkiler Uygulamaları  200
3.6.2.1. Philip Morris ve Sabancı Holding Kanuni Sultan Süleyman Çağı Sergisi  201
3.6.2.2. Borusan Otomotiv  201
3.6.2.3. Boyner Holding  202
3.6.2.4.Eczacıbaşı Holding Vitra Seramik Sanat Atölyesi  203
3.6.2.4.1. İstanbul Kültür Sanat Vakfı  203
3.6.2.5. Hacı Ömer Sabancı Vakfı  203
3.6.2.6. Koç Vakfı  204
3.6.2.7. Zorlu Holding  205
3.6.2.8. Kartal Makarna  205
3.6.2.9. Çanakkale Seramik  206
3.6.2.10. Yaşar Holding  206
3.6.2.10.1. Dyo  207
3.6.2.11. Kale Kilit  207
3.6.2.12. Migros  208
3.6.2.13. Elginkan Topluluğu  208
3.6.2.14. Şişecam  208
3.6.2.15. Mensucat Santral Anne Çocuk Eğitim Programı  209
3.6.2.16. Unilever/Becel Lansmanı  210
3.6.2.17. Unilever/ Rama Margarin/İzmir Kuş Cenneti Rama Cansuyu Projesi  212
3.6.2.18. Unilever/Komili ve Akdeniz Beslenme Kültürü  213
3.6.2.19. Unilever/Rama Lezzetin Öyküsü Sergisi  214
3.6.2.20. MarSa/Luna Margarin  215
3.6.2.21. Sabancı Holding Halka Açılma Kampanyası  216
3.6.2.21.1. Altın Harfler Sakıp Sabancı Koleksiyonu’ndan Osmanlı Hat Sanatı Amerika Sergileri  217
3.6.2.22. Stefanel Türkiye/ Yaşadığı Çevreyi Koruyan Stefanel Çocukları  218
3.6.2.23.Borusan Holding/ Borusan Kültür ve Sanat Merkezi  218
3.6.2.24. Opel Astra Kriz İletişimi  219
3.6.2.25. Besan Besin Sanayi Geleneksel Toptancılar Gecesi ve Ekspress Çorba Tanıtımı  219
3.6.2.26. HalkYaşam Sigorta/ İlk Yardım İçin İlk Adım Kampanyası  220
3.6.2.27. Şark Hayat Sigorta/Koç Allianz Hayat Sigorta  220
3.6.2.27.1. Şark Hayat Sigorta Büyüyen Galatasaraylı Projesi  221
3.6.2.28. Koç Allianz Hayat Sigorta Yaşlılar Kampanyası  221
3.6.2.29. Siemens  222
3.6.2.30. Sweet’n Low Lansmanı  223
3.6.2.31. Nestle-Mis Süt  223
3.6.2.32. Öztiryakiler Festival Projesi  224
3.6.2.33. Visa İnternational Türkiye Sponsorluk Etkinliği  225
3.6.2.34. Gedik Menkul Değerler Denizli Basın Turu  225
3.6.2.35. Europay İnternational/Mastercard /Çağdaş Kart Projesi  225
3.6.2.35.1. Europay İnternational/Mastercard/Fransa 98 Dünya Kupası  226
3.6.2.36. Berdan Tekstil Sponsorluk Etkinliği  226
3.6.2.37. De Beers Aşkın Gücü Sergisi  227
3.6.2.37.1. De Beers Çağdaş Pırlanta Tasarım Yarışması ve Beyaz Düşler ve Pırlantalar Etkinliği  228
3.6.2.38. World Gold Council(WGC ), Gold Trends’99 Altın Takı ve Altında Tasarım Yarışması  228
3.6.2.39. İsrail Elmas Enstitüsü’nün Türk Kuyumcu Sektörü İle Tanıştırılması Etkinliği  229
3.6.2.40. Oriflame Türkiye’nin En Başarılı Kadınları Projesi  229
3.6.2.41. Unilever/ Cif Temizlik Treni Projesi  230
3.6.2.41.1. Unilever/ Cif Geçmişin Işıltısı Gelecekte de Parlasın Projesi  231
3.6.2.42. Sabancı/Mitsubishi Carisma Otomobilleri’nin Türkiye Lansmanı  231
3.6.2.43. Microsoft Türkiye Bilgiye Yolculuk Turu Projesi  231
3.6.2.44. List 2000 Bilişim Teknolojileri’nin Lansmanı  232
3.6.2.45. Chıvas Regal Başaran Türkiye Özel Ödülü Projesi  232
3.6.2.46. Alarko Holding  233
3.6.2.47. Swissotel-The Bosphorus Viyana Opera Balosu Projesi  234
3.6.2.48. İsviçre Ticaret Odası Derneği, İsviçre…İsviçre’97 Projesi  235
3.6.2.49. TEMA Erozyonla Mücadele Haftası Projesi  235
3.6.2.50. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Cumhuriyet Sergisi  236
3.6.2.51. Koç Holding/Aygaz Ev Kazalarına Karşı Uyarıyor Projesi  236
3.6.2.52. Efes  238
3.6.2.53. Dedeman Holding  239
3.6.2.54. Egebank  240
3.6.2.55. Demirbank  240
3.6.2.56. İş Bankası  243
3.6.2.57. Fa Fantastik Tour’98 Projesi  244
3.6.2.58. Viking Kağıt Lily ve Senso Temizlik Kağıtları Tüketici Kampanyası  244
3.6.2.59. Akzo Nobel Kemipol Yaz Kampanyası  245
4. BÖLÜM
TÜRKİYE’DEKİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARININ TESPİTİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA
4.1. ARAŞTIRMA VE YÖNTEM  247
4.1.1. Sorun  247
4.1.2. Amaç  247
4.1.3. Yöntem  248
4.1.3.1. Araştırma Modeli  248
4.1.3.2. Evren ve Örneklem  249
4.1.3.3. Veriler ve Toplanması  250
4.1.3.4. Verilerin Çözümü ve Yorumlanması  254
4.2. Bulgular  256
4.2.1 Araştırma Sonuçları  256
4.2.1.1. Belge Tarama  256
4.2.1.2. İçerik Analizi  258
4.2.1.2.1.Kurum Haberleri İçerik Analizi  258
4.2.1.2.1.1. Gazete Haber Dağılımları  258
4.2.1.2.1.2. Yıllara Göre Haber Dağılımları  258
4.2.1.2.1.3. Yirmi Yıllık Periyotlarda Haber Dağılımları  259
4.2.1.2.1.4. Aylara Göre Haber Dağılımları  259
4.2.1.2.1.5. Sayfa Numaralarına Göre Haber Dağılımları  259
4.2.1.2.1.6. Ürün veya Hizmet Kategorisine Göre Haber Dağılımları  260
4.2.1.2.1.7. Sektörlere Göre Haber Dağılımları  260
4.2.1.2.1.8. Anakategorilere Göre Haber Dağılımları  261
4.2.1.2.1.9. Etkinlik Kategorisinin Unsurları  262
4.2.1.2.1.10. Toplantı Kategorisinin Unsurları  263
4.2.1.2.1.11. Açılış Kategorisinin Unsurları  264
4.2.1.2.1.12. Kutlama Kategorisinin Unsurları  265
4.2.1.2.1.13. Gelişme Kategorisinin Unsurları  265
4.2.1.2.1.14. Değişiklik Kategorisinin Unsurları  266
4.2.1.2.1.15. Ekonomik Kategorisinin Unsurları  266
4.2.1.2.1.16. Görüş Kategorisinin Unsurları  267
4.2.1.2.1.17. Ek Hizmet Kategorisinin Unsurları  267
4.2.1.2.1.18. Kampanya Kategorisinin Unsurları  268
4.2.1.2.1.19. Verilerin Çarpraz Karşılaştırılması  269
4.2.1.2.1.19.1. Yıllara Göre Sektörün Dağılımları  269
4.2.1.2.1.19.2. Yıllara Göre Ürün veya Hizmet Üreten Kurumların Dağılımları  272
4.2.1.2.1.19.3. Ürün veya Hizmete Göre Ana Kategorilerin Dağılımları  272
4.2.1.2.1.19.4. Ana Kategorilerin Yıllara Göre Dağılımları  274
4.2.1.2.1.19.5. Etkinlik Kategorilerinin Yıllara Göre Dağılımları  277
4.2.1.2.2. Kamu (Siyasal İktidar Aktörleri) Haberlerinin İçerik Analizi  279
4.2.1.2.2.1. Gazete Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.2. Yirmi Yıllık Periyotlarda Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.3. Aylara Göre Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.4. Sayfa Numaralarına Göre Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.5. Siyasal iktidar Aktörlerine Göre Haber Dağılımları  280
4.2.1.2.2.6. Anakategorilere Göre Haber Dağılımları  281
4.2.1.2.2.7. Etkinlik Kategorisinin Unsurları  281
4.2.1.2.2.8. Toplantı Kategorisinin Unsurları  282
4.2.1.2.2.9. Değişiklik Kategorisinin Unsurları  283
4.2.1.2.2.10. Ekonomik Kategorisinin Unsurları  283
4.2.1.2.2.11. Ek Hizmet Kategorisinin Unsurları  284
4.2.1.2.2.12. Yayın Kategorisinin Unsurları  284
4.2.1.2.2.13. İç ve Dış Uygulama Kategorisinin Unsurları  285
4.2.1.2.2.14. Personel ve Üye Kategorisinin Unsurları  285
4.2.1.2.2.15. Gezi Kategorisinin Unsurları  286
4.2.1.2.2.16. Verilerin Çarpraz Karşılaştırılması  286
4.2.1.2.2.16.1. Yıllara Göre Siyasal İktidar Aktörleri  286
4.2.1.2.2.16.2. Siyasal İktidar Aktörlerine Göre Ana Kategorilerin Dağılımları  287
4.2.1.2.2.16.3. Yıllara Göre Ana Kategorilerin Dağılımları  289
4.2.1.2.2.16.4. Yıllara Göre Etkinlik Kategorilerinin Dağılımları  291
4.2.1.2.2.16.5. Siyasal İktidar Aktörlerinin Etkinlik Kategorilerine Göre Dağılımları  292
4.2.1.3. Derinlemesine Görüşme  292
4.2.1.4. Genel Nitel Sonuç ve Tartışma  296
SONUÇ  299
EKLER
Ek 1: Basında Şapka Devrimi Örnek Haberler  313
EK 2: Kurumların Halkla İlişkiler Uygulamalarının Grunig ve Hunt’ın Ortaya Attığı Özellikler Üzerinden Tablolaştırılması  317
Kaynakça  339
Kavram Dizini  355
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | 2021 Kaynakça Dokümanı | Hakkımızda | Bülten | Kişisel Verilerin Korunması | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024