İÇİNDEKİLER
Şekiller ve Tablolar Listesi 9 Önsöz 13 Giriş 15 1. Bölüm GENEL OLARAK KALİTE I. HİZMET İŞLETMELERİNDE KALİTE ANLAYIŞININ GELİŞİMİ 19 II. KALİTENİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ 21 III. KALİTENİN FARKLI TANIMLARI VE BOYUTLARI 24 IV. TURİZM İŞLETMELERİ AÇISINDAN KALİTENİN FARKLI TANIMLARI VE BOYUTLARI 30 V. TURİZM SEKTÖRÜNDE KALİTE ALGILAMALARINDA FARKLILIKLAR 34 2. Bölüm KALİTE KONUSUNDA BAŞLICA YAKLAŞIMLAR I. KALİTE KONTROLDEN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE 37 A. Kalite Kontrol 38 1. Kalite Kontrol Amaçları 40 2. Kalite ile İlgili Birimler 41 3. Kalite Departmanı ve Geçmişteki Sorunları 42 4. Kalite Modeli Organizasyonu 44 a. Ürün Modelinin Tanımlanması 46 c. Satıcı Garantisi 47 d. Uygun Kalitenin Resmi Olmayan Organizasyonu 47 5. Kalite Programı Geliştirme Süreci 52 a. Kalite Politikası 53 b. Kalite Kontrol Çemberleri ile Değişikliğin (Müşteri Beklentilerinin Gerçek Performans ile Karşılanabilmesi) Organizasyonu 55 II. KALİTE GÜVENCESİ VE KALİTE GELİŞTİRME 57 A. Kalite Geliştirme İlkeleri ve Kullanılan Yöntemler 57 B. Kalite Geliştirmede Kontrolü Etkileyen Faktörler 61 III. TAM ZAMANINDA ÜRETİM 63 B. Klasik Üretim Sistemi ile Tam Zamanında Üretim Sisteminin Karşılaştırılması 65 C. Tam Zamanında Üretimin Sağladığı Yararlar 68 A. Genel Olarak Toplam Kalite Yönetimi 68 B. Turizm Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi 70 1. Turizm Sektöründe Toplam Kalite Süreci 73 2. Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ve İlkeleri 77 3. Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ile Geleneksel Uygulamalar Arasındaki Farklar 103 a. Geleneksel ve Modern (Toplam Kalite Yönetimini Benimsemiş) Örgütlerin Kaliteye Yaklaşımlarında Karşılaştırmalı Özellikleri 104 4. Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması için Genel Çerçeve 108 6. Toplam Kalitenin Turizm Sektöründe Uygulanmasının Etkileri ve Faydaları 10 9 7. Turizmde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarından Örnekler 112 V. TURİZM SEKTÖRÜNDE ÇALIŞMA HAYATININ KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ 114 A. Genel Olarak Çalışma Hayatının Kalitesinin İyileştirilmesi ve Sağladığı Faydalar 116 B. Çalışma Hayatının Kalitesinin İyileştirilmesine Yönelik Bazı Uygulamalar 119 3. Bölüm TURİZM İŞLETMELERİNDE KALİTE GELİŞTİRMEDE KULLANILAN ARAÇ VE TEKNİKLER I. KALİTE KONTROLÜNDE KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR 123 A. Ölçme Tekniği ve Ölçme Aletleri 123 1. Kalite Ölçme Faaliyetleri 125 a. Hizmet İşletmelerinde Kalite Ölçme Faaliyetleri 131 2. Kontrol 132 a. Kontrol Fonksiyonu 132 b. Kontrol Tipleri 134 c. Üretim veya Hizmet Sunumu Sürecinde Kontrol Faaliyetleri 136 3. Temel İstatistiksel Ölçüler 138 a. Kalite Kontrolünde İstatistiğin Önemi 138 b. Kontrol Diyagramları 139 II. KALİTE KONTROLDE GELENEKSEL YÖNTEMLER; YEDİ TEMEL YÖNTEM 141 III. KALİTE KONTROLDE YENİ YÖNTEMLER; YEDİ YÖNETSEL YÖNTEM 153 IV. ISO KALİTE SİSTEMLERİ 160 A. ISO 9000 Standartları 160 1. 2000 Yılında Revize Edilmiş ISO 9000 Standartları 169 B. ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemleri 171 1. ISO 14000 Faaliyet Planı 171 2. ISO 14000 Uygulamalarının Faydaları 175 Kaynakça 179 |