İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ 5
İÇİNDEKİLER 7
KISALTMALAR 11
GİRİŞ 13
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL OLARAK TÜRK İDARİ TEŞKİLATI
A. MERKEZİ İDARE 24
1. Cumhurbaşkanı 25
2. Bakanlıklar ve Bakanlar 27
3. Merkeze Yardımcı Kuruluşlar 30
a. Danıştay 30
b. Sayıştay 30
c. Milli Güvenlik Kurulu 31
d. Ekonomik ve Sosyal Konsey 31
4. Taşra Teşkilatı 32
a. İl İdaresi 33
b. İlçe İdaresi 35
c. Bölge İdareleri 36
B. YERİNDEN YÖNETİM 37
1. Yer Yönünden Yerinden Yönetim İdareleri 37
a. İl Özel İdaresi 39
b. Belediye 40
c. Büyükşehir Belediyesi 41
d. Köy 42
e. Mahalle ve Mahalli İdare Birlikleri 43
2. Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim İdareleri 44
a. Kamu Kurumlarının Ortak Özellikleri 45
b. Kamu Kurumlarının Çeşitleri 46
3. Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları 47
4. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar 48
İKİNCİ BÖLÜM
YÜKSEK FEN KURULU’NUN
TÜRK İDARİ TEŞKİLATI İÇİNDEKİ YERİ
A. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM BAKANLIĞI’NIN TARİHÇESİ 51
1. 1848–1923 Yılları Arası Dönem 52
2. 1923–1980 Yılları Arası Dönem 54
3. 1980 Sonrası Dönem 59
B. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI’NIN
GÖREVLERİ VE TEŞKİLAT YAPISI 62
1. Bakanlığın Görevleri 62
2. Bakanlığın Teşkilat Yapısı ve Bakanlık Birimlerinin Görevleri 67
C. YÜKSEK FEN KURULU’NUNTARİHÇESİ 91
D. YÜKSEK FEN KURULU’NUNİDARİ YAPISI VE KURULUNÇALIŞMA
USUL VE ESASLARI 100
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GENEL OLARAK İDARİ İŞLEMLER
A. İDARİ İŞLEMİN ÖZELLİKLERİ 110
B. İCRAİ İŞLEM–İCRAİ OLMAYAN İDARİ İŞLEMLER 112
C. İDARİ İŞLEMİN TÜRLERİ 114
1. Maddi Bakımdan İdari İşlemler 114
a. Düzenleyici İşlemler 114
b. Birel (Bireysel) İşlemler 115
2. İrade Açıklayanların Sayısı Bakımından İdari İşlemler 116
a. Basit (Tek) İradeli İşlemler 116
b. Kurul (Kolektif) İşlemler 117
c. Birleşme (Karma) İşlemler 117
d. Zincir (Aşamalı) İşlemler 117
3. Açıklanan İradenin Şekline Göre İdari İşlemler 117
a. Sarih İdari İşlemler 117
b. Zımni İşlemler 118
4. Hukuki Etkisine Göre İdari İşlemler 119
a. İnşai–İzhari İşlemler 119
b. Yararlandırıcı–Yükümlendirici İşlemler 120
c. Sürekli–Geçici Etkili İşlemler 120
d. İsteğe Bağlı Olan–Olmayan İşlemler 120
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
YÜKSEK FEN KURULU İŞLEMLERİNİN HUKUKİ NİTELİĞİ
A. YÜKSEK FEN KURULU’NUNGÖREV VE YETKİLERİ 123
B. YÜKSEK FEN KURULU KARARLARININ HUKUKİ NİTELİĞİ 125
1. Maddi Bakımdan Kurul İşlemleri 125
a. Düzenleyici İşlemler 126
b. Birel (Bireysel) İşlemler 126
2. İrade Açıklayanların Sayısı Bakımından Kurul İşlemleri 126
3. Açıklanan İradenin Şekline Göre Kurul İşlemleri 127
4. Hukuki Etkisine Göre Kurul İşlemler 127
a. İnşai–İzhari İşlemler 127
b. Yararlandırıcı–Yükümlendirici İşlemler 128
c. İsteğe Bağlı Olan–Olmayan İşlemler 129
BEŞİNCİ BÖLÜM
KAMU İHALE SÖZLEŞMERİNDEN KAYNAKLANAN
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
A. YAPIM İŞLERİ GENEL ŞARTNAMESİNE GÖRE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM
USULÜ 131
B. YÜKSEK FEN KURULU’NA BAŞVURU SÜRECİ 135
ALTINCI BÖLÜM
YÜKSEK FEN KURULU İLE İLGİLİ
GÜNCEL SORUNLAR
A. YÜKSEK FEN KURULU’NUNYETKİLİ OLDUĞU SÖZLEŞME
ANLAŞMAZLIKLARI 139
1. Sözleşmede bulunmayan veya fiyatı belirli olmayan işlerin
fiyatının tespiti 140
2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki uyumsuzluk 142
3. İş programı ihtilafları 143
4. Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması 144
5. Sürenin uzatılması 145
6. Ödenek aktarılması 146
7. Geçici ve kesin kabul işlemleri 146
8. Gecikme halinde uygulanacak cezalar 146
9. Yaptırılabilecek ilave işler ve iş eksilişleri 147
B. YÜKSEK FEN KURULU KARARLARINA KARŞI YARGI YOLUNUN AÇIK
OLUP OLMADIĞI HUSUSU 148
C. YÜKSEK FEN KURULU KARARLARINA KARŞI YARGI YOLUNDA
GÖREVLİ YARGI KOLU 154
D. YÜKSEK FEN KURULU’NUNGÖREVLİ OLDUĞU UYUŞMAZLIKLAR
İÇİN YENİ BİR ÇÖZÜM MODELİ ÖNERİSİ 179
SONUÇ 191
KAYNAKÇA 195 |