Günümüzde örgüt yönetimleri için geçerli en temel kurallardan birisi de halk desteğini sağlamaktır. Bunun için son zamanlarda hem özel kuruluşlar hem de kamu kuruluşları halk desteğini sağlayıcı çalışmalarda bulunmaktadırlar. Bu kapsamda gerek uygulamada gerekse de teoride halkla ilişkiler disiplininin önemi her geçen gün artmaktadır. Halkla ilişkilerin örgütün temel fonksiyonlarının gerçekleştirildiği hat hizmetleri arasında görüldüğü müddetçe bu durum dinamikliğini sürdürecektir.
Tüm dünyada yaşanan bu gelişmeler son yıllarda halkla ilişkilerin kuruluşların önemli fonksiyonlarından biri olma niteliğini pekiştirmiştir. Belirli boyutlara gelmiş her kuruluşun bünyesinde halkla ilişkiler bölümü görmek ya da uzman elemanların görevlendirildiğine tanık olmak olağan hale gelmiştir. Bu ortamda kuruluşlar kamuoyunu olumlu yönde etkilemek, kalıcı izler bırakmak peşindedir. Toplumun beğeni ve desteğini kazanmış bir kuruluş, kolay kolay yıkılmaz. Günümüzde bu düşünce ve inancı benimseyen kuruluşların sayısı giderek artmaktadır. Gerek özel sektörde gerekse de kamu sektöründe bu sürece uyum sağlayamayan kuruluşlar, yani halkla ilişkilerin önemine inanıp gerekli halkla ilişkiler birimlerini oluşturamayanlar, yaşanan yoğun rekabet ortamında ayakta kalmakta büyük güçlük çekmektedirler. Bu kuruluşlar için olmazsa olmazımız, "halkla ilişkilerde yeni yönelimleri" takip eden, yeni gelişmelerin gereğini bir an önce yapmaktır.
Bu gerçekler doğrultusunda çalışmanın planlama ve yazım aşaması yaklaşık 1.5 yıl sürmüş ve farklı üniversitelerden 19 değerli akademisyen tarafından hazırlanmıştır.
Konu Başlıkları
| Dünden Bugüne Halkla İlişkiler: Klasik Paradigmanın Değişimi |
| Algı Yönetimi, Kamu Diplomasisi ve Halkla İlişkiler |
| Dijital Çağda Halkla İlişkiler ve Son Gelişmeler |
| Etkin Medya İlişkileri Yönetimi ve Halkla İlişkiler |
| Etkin Sponsorluk Yönetimi ve Halkla İlişkiler |
| Halkla İlişkilerde Etik Kodlar ve Yeni Arayışlar |
| Halkla İlişkilerde Etkin Kriz Yönetimi ve Yeni Arayışlar |
| Halkla İlişkilerde Etkinlik Arayışı ve İkna Yönetimi |
| Halkla İlişkilerde Stratejik Sosyal Medya Yönetimi ve Yeni Arayışlar |
| Halkla İlişkilerin Geleceğine İtibar Yönetiminin Etkisi |
| Küreselleşmenin Halkla İlişkilerde Paradigmanın Değişimine Etkisi |
| Lobicilikte Yeni Gelişmeler ve Halkla İlişkiler |
| Pazarlama Bakış Açısıyla Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Küreselleşen Halkla İlişkiler |
| Pazarlamanın Yeni Kuralları, Gerilla Pazarlama ve Halkla İlişkiler |
| Sorun Yönetimi ve Halkla İlişkilerde Etkinlik Arayışları |
| Sosyal İnovasyon, Kurumsal İmaj ve Halkla İlişkiler |
| Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler |
| Yönetsel Stres, Stres Yönetimi ve Halkla İlişkiler |