Organizasyonların en temel unsuru olan insanlar (veya çalışanlar) arasındaki ilişkilerin sosyal ağ perspektifinden incelendiği "Organizasyonel Ağ Analizi" isimli bu kitapta, organizasyonlar içinde işlerin resmiyette belirtildiği gibi resmi şema (organizasyon şeması) üzerinden hiyerarşiye uygun bir biçimde yürümediği, gerçekte enformel ilişkiler üzerinden yürütüldüğü anlatılmaktadır. Bu çerçevede, enformel ilişkilerin analiz edilmesi ve yönetilmesi hem yöneticiler için hem de çalışanlar için önem taşımaktadır.
Bu kitapta organizasyonlar içindeki enformel yapıların analiz edilmesine ilişkin önemli bir yöntem olan "Organizasyonel Ağ Analizi Yöntemi" ayrıntılı olarak irdelenmiştir. Üç ana bölümden oluşan bu kitabın ilk iki bölümünde teorik çerçeve, üçüncü bölümde ise bir örnek uygulama bulunmaktadır.
Konu Başlıkları
| Organizasyonel Ağ Analizine Giriş |
| Organizasyonel Ağ Analizi Metodolojisi |
| Organizasyonel Ağ Analizi Uygulaması: Tekstil Sektörü Örneği |